Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Brittisk ufologi och filmkväll

Av Mats Nilsson - 5 december 2009 00:43

Läste i Clas Svahn´s blogg om att det brittiska försvarsdepartementet beslutat stänga ner sin ufolinje för allmänheten. Jag håller med Clas i hans tankegångar om en ökad källa till konspirationen mm.

Det kanske är dags för UFO-Sverige att ta över den brittiska ufologin likväl. Skämt å sido så tycker jag att det var synd att höra. Där är vi Sverige priviligierade som har FOI som tar emot allmänhetens rapporter parallellt med oss själva i gott samarbete. Det visar, som Clas säger att i Sverige bryr man sig om vad folk ser på himlen och i vårt luftrum, vad det än må vara. Det är av stor vikt att man visar att man tar folks rapporter på stort allvar. Vad det sen är man ser har i det här läget en underordnad betydelse.

 

Filmkväll

Efter en lyckad dag och kväll åkte jag vid niotiden över till Lina och Anders. Det gick en film på TV 9 som jag gärna ville se, "O brother where art thou?" Eftersom jag inte har TV 9 frågade Lina om jag ville se filmen hos dom samt lite fika och saffransbröd. Filmen är rätt så bra och handlar om tre rymlingar som spelar in en singel för att få pengar till uppehälle. Deras liv är minst sagt brokigt och George Cloney gör en bra roll. John Goodman, en bra aktör gör i och för sig en liten roll i filmen. Ni som sett filmen och kommer ihåg den fler år gamla ufofilmen Cocoon där Brian Deeny spelar befälhavare över den rymdflotta som landar på jorden. Man bevarar kokonger i en basäng på ett äldreboende vilket gör att vattnet får en föryngrande inverkan på gamlingarna. Brian spelar i den här filmen den gode guvenörskandidaten. (minns inte rollnamnet).

 

Efter filmen i USA genomförde man en konsert på det legendariska Ryman auditorium, forna Grand Ole Opry, där man framförde alla låtar från filmen med artister som Peesal sisters, som spelade döttrar till (George Cloney), Man kan också höra den legendariske Ralph Stanley´s röst bakom KKK´s kåpa i ritualen som finns med i filmen.

Nog om det...nu är det sova som gäller. I morgon ska jag delta vid årets första julbord på restaurang Stadsträdgården. Nästa julbord blir i Metso´s regi (som deltagare i veterangillet) är jag bjuden och det blir på samma krog. Good night all

UFO
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards