Alla inlägg under februari 2012

Av Mats Nilsson - 29 februari 2012 22:06

Februari månad har varit festernas månad riktigt ordentligt i år.

Först var det En kompis som fyllde jämt, sen var det min flickvän Irene som blev 40 år, sen lördagen den 25 fyllde vår gemensamme vän Medy Limjoco också 40 år. Inte nog med det så är det skottår och då den 29 februari fyller min käre vän Håkan Blomqvist 60 år på rätt dag vilket inte infaller mer än vart fjärde år.


Medy Limjoco hyllades den 25 med pompa och ståt som brukligt är i den filippinska kulturen. Många var det vänner och släktingar som hade slutit upp i den trevliga lokalen på Brandthovda. Det blev massor med god mat och tårtor och mycket sång och musik.

Min flickvän Irene beskådar det dignande matbordet och jag tänkte i mitt stilla sinne, "Hur ska jag orka smaka på alla läckerheterna".


Irene till vänster i mitten med födelsedagsbarnet Medy Limjoco och de tre tårtorna med tio ljus i varje.   



 

Håkan Blomqvist är nog den ende jag känner som fyller på skottdagen den 29 februari. Idag fyllde han 60 år. Jag grattade honom på facebook men har inte hunnit med att ringa i denna stressiga tid då Lina flyttar ner till Mantorp. Vi har kämpat i ett för att få allt klart. Förlåt mig Håkan men du var inte bortglömd.

Jag har känt Håkan B som vi brukar säga eftersom det finnes en Håkan E (Ekstrand) också. Håkan B är en av förgrundsfigurerna i Arkivet för UFO-forskning - AFU - . Håkan tillbringar åtskilliga timmar i månaden tillsammans med Anders Liljegren med flera i de källarlokaler där AFU är belägna. Jag säger belägna för det rör sig om inte mindre än 7 lokaler fyllda med ovärderliga skatter i bokform, bilder, ljudband, filmer, klipp rapporter och mycket mycket annat. 

Håkan är alltid på den soliga sidan av livet och jag har aldrig sett honom sur eller arg någon gång och när man ringer och vill komma till AFU och "snoka" så är det aldrig omöjligt. Han är också en av de som varit med längst i ufo-rörelsen redan under sin tid i Södertälje.

Håkan tillhör de många kallar "legenderna" inom svensk ufologi och jag känner mig stolt att vara en av hans vänner.

Grattis Håkan så här i elfte timmen!!

Håkan Blomqvist vid min sida under ett besök på UFO-Sveriges

kansli vintern 2010.



Av Mats Nilsson - 22 februari 2012 19:49

Den 18 februari firade vi Irene Perales 40-årasdag som egentligen fyller hon den 29 januari, men då passade det inte beroende på att hennes syster med familj var bortresta.

Hon blev ordentligt firad samt även vi att vi nyligen beslutat oss för att försöka leva ett liv tillsammans. Maten var jättegod med olika blandningar av både europeiskt och filippinskt. Jag som alltid vurmar för god mat fick verkligen mitt lystmäte. Ska väl inte ta upp för mycket av det eftersom jag alltid i efterhand får höra det av vissa personer. Det gör ju ingenting för jag står för vart enda ord jag skriver.

Det blev också mycket gott att dricka både till maten och efteråt.

Sen en födelsedagstårta som inte går av för hackor. Jag har ibland fått mig tillsänt bilder från Filippinerna där man visar vilka konstverk man kan göra av en tårta.

Efter blev det disko och dans för de som ville och kvällen avslutades som alltid på filippinskt vis med karaoke. Kul att lyssna på allas varianter att sjunga en låt, en av dom bättre som kom på tapeten var "I can´t stop loving you". Den som Ray Charles gjorde så popis. 

Vi somnade vid ettiden och var pigga uppe till frukosten vid 8-tiden.


Nu har det irriterande förkylningsviruset slagit till igen. Fattar inte vad som hänt, för var man förkyld några dagar sen var det över och det tog kanske ett par år innan jag blev förkyld igen. Men nu börjar det med ont i halsen, sen kommer hostan. Den sitter i mellan 3-6 veckor och uppträder helt oprovocerat. Jag tänker ...äntligen, så bara som ett stick i bröstet sen är det färdigt igen och en hel natts sömn förstörd.


På ufofronten är det mycket. Många samtal och det är tydligt att folk har hittat telefonen igen. Det ringer mellan 3-5 samtal per dag. Det är roligt och sen forumet är det roligt att jobba med. Nu väntar jag bara på UFO-Raden nr 1. som snart är på g från tryckeriet.


Från Irenes födelsedagskalas var det ingen som behövde går hungrig. Mycket delikat alltihop mycket tack vare

Josie och Ulf, Irenes syster och svåger.   


 

Irenes födelsedagstårta överlämnades av oss alla. Gjord av en av Irenes vänner. I bakgrunden Irenes svåger Ulf

och systern Josie längst till höger.


Vi blev också hyllade för vår förlovning och som brukligt var alla nyfikna på vad man var före "kuf". Alla önskade

oss lycka till. 

  


Av Mats Nilsson - 7 februari 2012 17:04

Först den 29 januari fyllde Irene 40 år, jag åkte dit med material till en tårta så fixade jag den åt henne innan vi åt mat. Därefter var vi ute på en liten tur och sen dagen efter blev det en tårta till de som inte var hemma på födelsedagen.

Tårtan jag fick ihop blev inte så tokig och alla tyckte om den då den tog slut rätt så fort.


Tårta nummer två dagen efter blev en konventionell tårta från Johanssons i Sala. Men först lite filipinsk mat i form av bland annat nudlar i stark sås.  


 

I dag den 7 februari fyller Rickard Andersson 40 år. Förr var Rickard en hyvens kille och parhäst med Tobias Lindgren båda i Mantorp. Men tiderna förändras och ibland till det bättre. Tobias hamnade i en strategiskt bra lägenhet uppe på en av AFU´s lokaler i Norrköping och Rickard blev förälskad i min dotter Lina och nu ska hon och barnbarnet flytta ner till Mantorp den 29 februari. Det är en lösning som man får leva med och det blir ännu roligare att träffa dom då det inte blir vardagsmat så att säga. Jag önskar dom all lycka och jag har fått en ufokompis som svärson, inte illa det heller. 

Sen väntas det mer spännande tider då dom väntar tillökning under sommaren. Då blir jag morfar igen och det ökar bara stoltheten.

Vi kommer att åka ner till Mantorp på fredag den 10/2 och hem på söndag då vi även ska hämta upp Irene för några dagar med mig i Sala.

Rickard och Lina hemma i vardagsrummet i Sala 


En bild tagen av Gunnar Karlsson den 25 oktober då vi gjorde ett besök i Västerås. Det är bloggaren, Rickard och Lina. 


Själv har jag ägnat dagen åt städning som också måste göras ibland hur trist det än är. Dock minns jag en skylt hemma hos en äldre dam på det boende där jag jobbade sista tiden innan pensionen. "Lite dammråttor är ett tecken på att du gjort något roligare än att städa". Det var en mycket bra paroll.


I övrigt väntar jag på första årsnumret UFO-Raden/Rapport-Nytt som är under tryckning. Jag spånar precis efter nytt material till nummer två.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards