Alla inlägg den 13 december 2009

Av Mats Nilsson - 13 december 2009 23:08

Den här helgen har varit en arbetsam men rolig helg. Känt mig rätt så bra i knät och därför passat på att göra lite sysslor hemma som blivit sidosatta under några veckor. Började lördagen med att ta hand om tvätt, handlat och haft Lina och Anders på mat. Söndagmorgon startades med städa hela lägenheten vilket tog några timmar i anspråk. Därefter satte jag mig vid TV´n med en kopp kaffe och tre rullar Sagan om Ringen, tittade igenom alla tre. Det tog sina modiga timmar, men passade på att vila benet under tiden, samt prata i telefonen ett par gånger.

 

Ringentriologin ja, jag har böckerna och läst dom tre gånger med några års mellanrum. Det var Åke Ohlmarks som på 70-talet rekomenderade mig att läsa dom. Åke och jag var vänner i några år och hade långa samtal om livet, rymden, ufo och livet efter detta under våra middagar som ibland var på hotellet här i Sala eller i hans villa på landet utanför Sala. Åke översatte som kanske är bekant Sagan om ringen-triologin till svenska. Åke var en mycket märklig personlighet som alltid sa rakt ut vad han tänkte vilket gjorde att han hade många ovänner både i kändisvärlden och bland gemene man.

Vid ett tillfälle då vi satt på hans vanliga plats i hotellets restaurang, lyfte han på talriken och slet bort duken och slängde den i fönsternichen med orden..."sånt här skit vill jag inte ha på bordet"...som sagt en märklig man, men mycket omtänksam mot dem han gillade. Glad att jag var en av dom.

 

Nedräkningen har börjat

I fredags var jag in på försäkringskassan med anledning av att jag har rätt på 3-4 dagars sjukersättning. Passade då på att fråga angående min kommane pension som träder i kraft från och med första augusti 2010. Mannen bakom disken informerade mycket vänligt att jag kunde ta ut pension när jag vill men måste lämna in ansökan tre månader före utsatt tid. Mitt jobbvick går till och med 30 juni sen får jag inte förlängt mer. Då har jag senmester att ta ut och därefter ska jag pensionera mig. Då du Håkan Blomqvist kanske jag kan komma ner till AFU några dagar åt gångten och hjälpa till med något....om det behövs.

 

UFO-annons

Nu har Aftonbladet en ufoannons i två dagar, söndag och måndag. Mycket positivt tycker jag och generöst av Carl-Anton Mattsson i Nyköping som står för det hela. Det ska bli mycket roligt att se vad det ger i nya prenumeranter.

Fick nyss veta via mail också att Expressen´s söndagsbilaga har fem sidor om ufo där bilder mm är hämtade ur UFO-Aktuellt. Måste försöka få tag på den under morgondagen. Det blir mycket jobb framöver. Roligt jobb.

 

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards