Alla inlägg under februari 2017

Av Mats Nilsson - 27 februari 2017 12:57

I lördags den 25/2 hade vi årets första träff med gänget i Uppsala. Som alltid var det god mat, fika och mycket skratt. Irene masserade och Kent och jag höll samtalet igång under hela kvällen. Den här gången blev det inte så sent som det brukar kunna bli. 

 

På söndag den 5 mars står jag värd för årets andra styrelsemöte i UFO-Sverige. Det blir trångt men gemytligt. Irene står för maten som är omtyckt av styrelsen. Det brukar bli tre rätter och fika, så även denna gång. 

 

Det händer mycket nu som påverkar UFO-Sveriges verksamhet. Arcives For the Unexplained -AFU- har vuxit och platserna räcker inte till. et kommer in material hela tiden samt att bemanningen räcker inte till för allt som måste göras.

 

I övrigt har det varit en mild och bra vinter vilket är välkommet då man är mycket ute på vägarna och gillar inte halka och mycket snö.

 

Jag inväntar årets första Rapport-Nytt inom de närmaste dagarna så vi kan trycka och ge ut den. Under tiden har jag börjat med nummer två som förhoppningsvis hinner ut före årets Riksstämma som kommer att hållas i Stockholm. VI har inte varit i Stockholm med Riksstämman sedan 1999. Vi kommer med all säkerhet att hålla till på Armémuseet. Som vanligt kommer vi att ses på fredagskvällen för att bygga utställningen, sen en gemensam middag. Lördagen börjar med årsmöte och efter lunchen slår vi upp dörrarna för utställning, föredrag och samtal med besökarna.

 

 

 

Ett par bilder från utställningen 2016 i Linköping

 

 

Clas Svahn instruerade Victoria Andersson inför hennes jobb som ansvarig för bland annat 

arbetet med Instagram


Av Mats Nilsson - 13 februari 2017 21:16

Idag den 13 februari tog vi en sväng till Västerås, dels skulle Irene till Mammografi-avdelningen och sedan vidare till Erikslund för besök på Forexs Bank. Sen en god lunch på IKEA. Efter det hade vi mycket tid över. Vi besökte ett par KIA-firmor och kollade på begagnade bilar, mest bara för skoj skull. Det blev även en tur till ICA-Maxi där man reade ut nötfärs för 20:-/kilo, visserligen kort datum, men vad gör det när det ska portioneras upp och frysas. Vi köpte fyra kilo. 

 

 

Irene och Christer Westlin på IKEA´s restaurang

 

 

 

Ulla Westlin också på IKEA efter en god lunch

 

Det blev en trevlig dag, inte minst för att Irene fått ett REK att hämta ut på ICA i Sala. Vi visste att hon skulle få tillbaka gamla pass och ID-handlingar, men ett resultat hade vi inte förväntat oss så snart. Den 1 februari skickade vi ansökan om svenskt medborgarskap för Irene. Men hade svar kommit redan? 

 

 

Positivt resultat på Irenes ansökan om svenskt medborgarskap

Av Mats Nilsson - 9 februari 2017 22:29

Jag har nu varit utan bil ett tag, då den står där den står nere i Munka Ljungby. Jag vet i dag inte vad jag ska göra. Fixa den eller sälja den. Det får visa sig framöver. Trots allt går det bra. Lite svårt med oberoendet är det ju, speciellt då man ska handla lite större partier. Fördelen är att det blir billigare. 

 

I övrigt lever jag ett ganska gott pensionärsliv och har jag fullt upp med olika projekt. Skriver för fullt på Rapport-Nytt nummer 2 och inväntar det färdiga resultatet av nummer 1.

Ska börja planeringen av nästa styrelsemöte som kommer att hållas här hemma i Sala den 5 mars. Det ska finnas plats, Irene ska planera en matsedel med mera, men det är bara roliga saker. Sen en för mig viktig del, det sociala livet, träffa kompisar, ta en fika. En gång i månaden går vi ut på Gillet och äter en bit god mat. Något måste man unna sig ibland. 

 

Jag har även hunnit en lite smärre storstädning av kontoret och fått en skön läshörna och min skrivarlya ser ut som vanligt, mycket pryar, pärmar och papper. 

 

 

En skön läshörna om jag hoppas kunna utnyttja lite oftare än tidigare

 

 

 

Andra änden min skrivhörna, där tillbringar jag nog mesta tiden på dagarna

 

 

Läkarna håller koll på mig och den 14 februari har jag en tid för provtagning, blodtryck med mera. Ingen förtäring på kvällen och morgonen före. Det är bara at rätta in sig i ledet och hitta något gott efteråt som kompensation. 

 

Våren ser positiv ut med ett par utgivningar av Rapport-Nytt, UFO-Aktuellt och sen riksstämman som kommer att hållas på Armémuseet i Stockholm lördagen den 27 maj. Det ska verkligen bli intressant. I vanlig ordning träffas vi och bygger utställning på fredagseftermiddagen för att sedan gå ut och äta en bit mat. På lördagens förmiddag årsmöte och efter lunch slås portarna upp för den externa delen. Jag återkommer säkert om det längre fram i vår. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards