Alla inlägg under juni 2014

Av Mats Nilsson - 25 juni 2014 18:41

I början på sommaren kom allt igång och jag måste bara lägga ut en bild på min älskade Irene då vi var ute vid sidan om Västeråsvägen där hon plockade liljekonvaljer, blommor som hon aldrig sett därför att dom inte finns i Filippinerna.

 

Irene med ett litet fång Liljekonvaljer, buketten blev bra mycket större innan hon var klar.


Sommaren pinnar på och det går fort, men till synes även flyter bort då det regnar en stund varje dag. 

Först kan nämnas att midsommaren var bra, både hemma och då vi firade lilla barnbarnet Linnea som fyllt två år tidigare i juni.

 

Linnea 2 år. 

 

 

Linnea fick en dockvagn av farmor Katarina och farbror Mattias.

 

 

Pappa hade gjort en jättegod tårta till Linneas födelsedag.

 

 

4-åriga  Emma hade klätt upp sig fint inför sin lillasysters kallas.

 

Det har inte hänt så mycket mer än de dagliga sysslorna. Gå till postfacket och ta hand om UFO-Sveriges post samt lite sporadiska telefonsamtal. 

Vi har också skickat ut ett 50-tal inbjudningskort till nästa månads milstolpe i våra liv. Giftermål.  Mer om det senare.

 

Vi har engagerat oss i den andra föreningen RSMH, vilket står för Riksförbundet för Social och Mental Hälsa. En förening som värnar om de ensamma och de som inte mår så bra psykiskt. Det är många gånger jobbigare än att vara fysiskt sjuk. Har man gjort sig illa, brutit ett ben som exempel, då kommer alla vänner fram och tycker synd om en och frågar hur man mår. Men det psykiska syns inte. Går man på stan och mår risigt och säger det får man höra "Äsch det är väl inget fel på dig, du ser så kry ut". Det kan göra ännu mera ont i själen. 

Jag har ingen egen erfarenhet av det men varit inblandad i det några gånger i och med jobb bland annat. Sen har jag gått kurser. 

Nu var det inte det jag skulle nämna utan att vi deltog i Radio Västmanlands sommar turné i måndags (23/6) just med att berätta om RSMH´s verksamhet. 

 

Radio Västmanland på plats på Stora torget.

 

Efter lång väntan har jag äntligen fått nummer 3 av Rapport-Nytt som jag i dag sänt till vår tryckansvarige i Norberg.

Det blir ett gediget nummer med 4 sidor mer än brukligt. 

 

Rapport-Nytt nummer 3 ute inom kort.

 


Till sist en liten vän som kommer till oss varje dag för lite mat. Han blir tamare och tamare för varje dag han kommer.

Den lilla gråsparven sätter sig intill oss på balkongräcket och låssas vi inte om honom vänder han sig mot oss och säger

kvitt kvitt. Jag kan lägga en brödbit precis vid sidan där han sitter men han flyger inte undan utan väntar snällt. 

 

"Vår" lilla gråsparv kommer troget varje dag och vill ha lite mat, han är så mysig.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards