Alla inlägg under september 2009

Av Mats Nilsson - 30 september 2009 21:51

 Just hemkommen från Enköping där vi packat nummer tre av UFO-Aktuellt. Det känns alltid bra att komma hem efter ett jobb där vi haft trevligt, jobbat fikat och ätit mackor.

Jag blir stolt varje gång jag får ett nytt nummer av UFO-Aktuellt i min hand. Det första numret kom ut sommaren 1980 och jag minns hur olyckskorparna kraxade att det blir inte något lånvarigt liv på den där tidningen. Det blir 2010 30 år sedan vi startade UFO-Aktuellt. Visst har vi upplevt toppar och dalar, men nu är intresset på väg upp igen, mycket beroende på vår svenske Astronaut Christer Fuglesang, som för övrigt är väl införstådd med vad UFO-Sverige sysslar med och står för. 

 

I övrigt har dagen inte medfört några speciella överaskningar. Som de flesta vet så jobbar jag på ett äldreboende. Där kan man aldrig veta vad som ska hända under dagen eller vad som hänt under natten.

Då jag inte har någon speciell utbildning går jag under vad som kallas SAS, Särskilt Anställningsstöd. Det ligger på ett år och går inte att förnya. Kommunen hade dock lovat mig anställning till min pension träder i kraft vilket sker första augusti 2010. Arbetsförmedlingen däremot ställde sig negativ till kommunens beslut. Då jag besökte AF och ställde dom mot väggen och ifrågasatte beslutet då jag anser att AF är till för att främja arbete och inte motarbeta den som vill arbeta. TJänstemannen, som var en kvinna kunde inte rå för de så kallade regelverket. Men då jag vände mig till kommunen fixade dom min antällning och allt var frid och fröjd. Ett typexempel på att olika instanser inom samhället inte känner till varandras regler och pratar förbi varandra. Det lönar sig att gå vidare då man anser att man har rätt.


Nu hägrar sängen och en nytryckt ufotidning.....återkommer

Av Mats Nilsson - 29 september 2009 22:28

Jaa, nu har jag äntligen kommit igång med min blogg. Jag gjorde ett tafatt försök först men det såg kanske inte så bra ut, tur att ingen såg den. Så fick min dotter Lina se den och då hände det saker. Det är det resultatet ni ser nu. Föresten vilka ni, det är ju bara Lina som kommer att läsa det här.

Hur som helst, nu har jag den klar tack vare Lina. TACK.

Lina och jag har nog en kommunikation genom etern för jag tänkte ringa och bjuda hem henne på lite mat..och gissa vem som ringde i samma ögonblick....?  Lina som frågade om vi skulle äta tillsammans och så skulle hon fixa min blogg så den blev presentabel för övriga jordinnevånare.

 

Och lite ufosnack...förstås. I morgon onsdag ska UFO-Aktuellt packas så vi kommer att åka ett gäng till Enköping för att packa tidningen. Det är alltid roligt att träffa alla i Enköping.

Nu ska jag äntligen sluta skriva för denna gång....natti

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards