Alla inlägg under januari 2015

Av Mats Nilsson - 24 januari 2015 13:32

I dag är det en månad sedan julafton. Tiden går fort och jag missar ibland att skriva på min blogg. Men å andra sidan har det inte hänt så väldigt mycket. Året slutade med att en av våra kompisar, Lillan Dalberg gick bort endast 49 år gammal. Det var begravning dagen före Nyårsaftonen. Dess förinnan hade ett par till blivit kallade till den ljusa sidan. Nu är det 2015 och jag ser fram med tillförsikt på det här året. 

 

Det har börjat med ett styrelsemöte i Ängelholm vilket blivit en tradition och det var sjuttonde året vi bodde på samma Hotell, Hotell Lilton mitt i centrala Ängelholm. Mycket trivsamt, bra mottagande. Vår kompis Anna Michelle Nielsen tar alltid emot oss med öppna armar. 

Jag och Gunnar, med mig vid ratten, körde bort oss lite då vi tyckte att vi skulle ta en rak enklare väg. Besvikelsen blev stor då den vägen gick igenom byar och bondgårdar med nästan bara 70 och 50 km/timmen. Till slut ringde Clas Svahn och frågade var vi höll hus. Då jag förklarade så sa han...men då har ni ju två timmar kvar....Panik... TIll slut hittade vi motorvägen mot Malmö, då kan in tro det gick undan, säger inget mer. Vi körde in oss så vi kom tre kvart försent...bara.!

 

På mötet, som redan börjat med Tobias Lindgren vid datorn istället för jag, tog v i upp viktiga saker inför framtiden. Bland annat kan vi se hur den nya hemsidan växer fram allt mer. Det blir en fortsättning på Nammajaure samt ett nytt projekt runt Kolmården, där mycket hänt genom åren. Den dokumentär som spelats in om UFO-Sveriges verksamhet kommer att visas i Göteborg och Stockholm framöver. Det ska bli spännande.

Då vi åkte hem på söndagen tog vi den snabba vägen över Jönköping och därmed tjänade över en timmes restid. 

Nästa styrelsemöte den 11 april kommer inte vi att behöva åka alls då det kommer att hållas här hemma. Det är toppen, där ska jag väl inte missa starten tycker jag.

 

Min dotter Victoria gick in i rollen som tomte på julaftonen

 

 

Jag fick en godispåse av mitt barnbarn Emmas faster. Kul, den förpackningen har jag sparat

 

 

Rickard öppnar en julklapp, ett par toflor

 

 

Emma älskar vår stads lekpark, den är känd i hela Västmanland

 

 

"Vårt" kära Hotell i Ängelholm Hotell Lilton

 

 

Hotellets värdinna är alltid glad att se oss

 

 

Rickard, jag och Gunnar på Hotellet då vi samlas för lite eftersnack efter besöket på stans krog

 

 

Bild från styrelsemötet på Hotellet

 

 

Efter mötet åkte Clas samt ett par till i styrelsen ut till Vegeholm där Gösta Carlsson låtit uppföra en modell av den farkost han lär ha sett på nära håll den 18 maj 1946. De märken i marken man ser gå runt farkosten är markering som visar farkostens verkliga storlek. Även ett filmteam från Malmö var med.

 

Hemma har jag färdigställt nummer 1 av Rapport-Nytt och inväntar materialet till tryckning på Enerel i Norberg. 

Dessutom inkommer det brev, mejl och en hel del telefonsamtal varje dag vilket visar att intresset är på väg uppåt. Rapport-Nytt har fått tio nya prenumeranter och UFO-Aktuellt går bra. I år går UFO-Aktuellt in på sitt 35´te utgivningsår. Då vi startade med tidningen 1980 var det många olyckskorpar som kraxade. ""Den tidningen går i graven efter två,tre nummer.""...ock så vidare.

 

Jag har beslutat mig för att trappa ner ett par åtaganden inom RSMH, dels som valberedning, inget tungt, men det ska skötas i alla fall samt möten inom brukarrådet i distriktet Västmanland. Jag blir kvar ett år till som ledamot i styrelsen för RSMH-Västmanland då det bara är tre fyra möten per år. Kvar ska jag ha Rättspsykiatrin och givetvis UFO-Sverige. 

Den "nya" Riksorganisationen UFO-Sverige har jag med andra varit med att bygga upp och det jobbet ligger mig varmast om hjärtat.

Sen har jag familjen. Min dotter, hennes man Rickard, mina barnbarn samt min älskade hustru Irene och allt det går i första hand. Rickard är en fantastisk kille både till sättet och att ta hand om in familj. Kan inte tänka mig en bättre måg. Han gör också ett stort och beundransvärt jobb i UFO-Sverige som styrelseledamot och evenemangsansvarig inför stämmor, styrelsemöten och projekt.

Slutet av januari blir fulltecknat med möten på förvaltningsrätten och stödpersonsträff. I februari tänker jag ta det extra lugnt med bara ett årsmöte inom RSMH-Sala den 23/2. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards