Alla inlägg under augusti 2017

Av Mats Nilsson - 29 augusti 2017 19:19

Den 25 augusti hoppade åldersmätaren fram ett år från 71 till 72. Inte för jag märker någon skillnad men allt kommer väl på en gång en vacker dag. 

Nu skulle jag inte ha så mycket ståhej då det var ojämna år. Men Irene ville annat eftersom hon tre dagar senare skulle fara tillbaka till Filippinerna på två månader. Hon har inte sett sin mamma, barn och syskon samt vänner på fem år. Så då blev det lite mer firande samt fest innan Irene åkte iväg. Hon gjorde en ufo-tårta med vaniljkräm grädde och blåbärsdekor. Tala om att den var god. Sen blev det fler sorters filippinsk mat. Många ringde också för att gratta. Det är alltid uppskattat. 

 

Irenes tårta som smakade förträffligt

 

 

Gunnar, Irene, Lilly och Anna-Belle hyllade mig på 72-års dagen


Som sagt den 28 augusti var det så dags att fara till Arlanda och lämna av Irene för den långa resan till sitt hemland. Hon tog tur & retur vilket jag är tacksam för. Har nog aldrig saknat någon som jag saknar min älskade fru. Nu går ju av erfarenhet två månader ganska fort och när hon idag ringde mig så kom glädjetårarna över att hon var så överväldigad att träffa sin mamma igen. 


 

Irenes egenhändigt arrangerade bild inför hemresan

 

 

På väg från parkeringshuset som var smockat med bilar, som tur hittade vi en plats på 

plan två

 

 

Sista bilden innan avfärd. Irene, Gunnar, Irenes kusin Lorren och hennes pojkvän Kjell


 

Framme i Manila med kusin Lorren och Etylene Math Reinhardt som mötte upp på flygplatsen


Jag ska jobba med Rapport-Nytt här hemma, samt en del annat, gräset växer igen och Irenes alla plantor ska skötas, både blommor paprika och chiliväxterna. Irene har designat om hela trädgården, bytt plats för komposten, utökat landet och satt ett litet staket runt landet.

Av Mats Nilsson - 24 augusti 2017 16:39

Höstens första styrelsemöte förlades till Clas Svahn´s hem i Järfälla. Resan till Stockholm gick bra ända tills vi kom 2 km från Clas hem. Då slutade allt i bilen fungera. Som tur var kunde den köras för egen maskin till Clas uppfart. Det konstaterades att fläktremmen hoppat av beroende på att ett drivhjul gått sönder därav slutade servon och allt annat att fungera. Bilen fick stå och vi började mötet med en förbeställd lunch till alla. Klockan 13.00 startade mötet och under tiden gick Rikard fram och tillbaka och ringde för att få besked om hur vi skulle gå till väga med bil och vår hemfärd. Då vi hade Rickards bil och barnbarnen var hemma hos mig och Irene och Rickard måste jobba på måndagen samt att Emma skulle börja första klass samma dag och fick inte missa den. Efter mötet hade det mesta löst sig, en bärgare kom och tog med bilen till en verkstad i Jakobsberg. Allt gick bra dels tack vare Clas och Anneli samt Jennie Backman som hjälpte till med tågbokning. En eloge till alla. Allt slutade bra och vi var hemma i Sala vid 21-tiden på kvällen. 

Styrelsemöte hemma hos Clas och Anneli 

 

 

Den obligatoriska gruppbilden efter mötet  

 

 

Det går tydligen inte bra för bilägarna i UFO-Sverige. För ett tag sedan pajade Clas bil i England så pass att det blev skrot. I januari pajade min bil i Ängelholm. Anders Berglund fick bilproblem i Norrland under en ufo-utredning samt nu Rickards bil. Dock var det ett vanligt slitageproblem som gjorde att han kunde hämta bilen under tisdagen så nu är allt som det ska.  

 

Rickard har lokaliserat felet, ingen fläktrem

 

 

Bara att frakta bilen till närmaste verkstad  

 

 

 

Nu hade Rickard ingen bil så jag körde hem dom till Stora Krokek under söndagen, sov över och fick därmed tillfälle att vinka av Emma vid skolbussen på hennes första dag i den riktiga skolan. Mamma Victoria och jag var nog mer spända än Emma själv. 

 

 

Emma väntar på skolbussen

 


För mig har det också varit mycket tid i min bil. Jag har hämtat folk på Arlanda under veckan, varit med RSMH-medlemmar till Knotgården utanför Leksand och hämtning av de samma på söndag. Lördag blir det Arlanda igen samt på måndag då Irene ska åka hem till Filippinerna och träffa sin familj hon inte sett på fem år. Hon blir borta i två månader. Två trista månader men roligt för Irene att få träffa sina anhöriga och vänner. Jag gläds med henne. 

 

Vid min resa hem från Leksand gjorde jag ett stopp hos Berit Bergqvist, tidigare mångårig medlem i UFO-Sverige. Riktigt trevligt att träffa henne efter så pass många år. 

 

Berit Bergqvist utanför sitt hem i Bisberg

 

 


Så en trevlig sak till. Den 28 september kommer SVT att återsända dokumentären Ghost Rocket.

Det kan ni som missade den förra året lägga på minnet

 

Ghost Rocket finns även på DVD. 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards