Alla inlägg under augusti 2018

Av Mats Nilsson - 30 augusti 2018 09:10

Den 25 augusti Genomförde UFO-Sverige operation dörrknackning i Björkvik. Upprinnelsen var et påtagligt ufo-fall just i Björkvik en septemberkväll 1989 då en mor och dotter såg ett tefatsliknande objekt på rätt låg höjd. Fallet är inte uppklarat. Tyvärr hade jag förhinder att närvara då jag skulle få främmande då det inföll på min födelsedag. Jag tycker det var synd då jag minns vår dörrknackning omkring sjön Mien i Småland 2007. Där höll vi till i en hel vecka och fick in massor med rapporter. Nu var det ett endagsuppdrag. Ändå hann man med att knacka p 250 dörrar och prata ed ungefär 175 personer. Ett mycket bra utfört arbete. Ni kan se alla deltagare här nedan. 

 

Deltagarna inför operation dörrknackning i Björkvik den 25 augusti. Yngsta deltagarna var

mina barnbarn till vänster och Anders Berglunds son till höger. 

 

 

Häromdagen fick jag in ett ufofall från Småland som verkade intressant. Personen vill tillsvidare vara anonym vilket vi respekterar. Vi samtalade en bra stund och efteråt meddelade jag RPC (Rapportcentralen) om hade fullt upp med både ett par nyare fall samt sammanställningen av Björkviksprojektet. Jag ringde upp vederbörande själv och vi talade om fallet och en del andra saker som personen varit med om och dessutom hade vittnen som också är av intresse att höra. Därför kontaktade jag min dotter och henne man som bor närmast och dom tar tag i fallet snarast. 

Av Mats Nilsson - 23 augusti 2018 09:32

När hostterminen börjar börjar också mer jobb att pocka på. UFO-Sverige höll sitt första styrelsemöte för säsongen den 11 augusti hemma hos Clas Svahn. Det blev trevligt med god mat som Clas beställt från en restaurang. Mötet gjorde som det ibland gör, drar ut på tiden, men vi var hemma vid 19.30-tiden och det var hyfsat bra.

 

Styrelsemöte hos Clas Svan. Från vänster Victoria Andersson, Johan Gustavsson, Clas Svahn

Jennie Backman och Tage Bång.

 

 

Fler deltagare. Peo Wärring, Thomas Michanek, Tobias Lindgren och ordf. Anders Berglund

 

Arbetet med våra båda tidningar fortskrider och UFO-Aktuellt packades och skickades ut den 15 augusti. Rapport-Nytt blir något försenat, men jag jobbar på nummer tre just nu och hoppas den ska vara klar och ute inom september månads två första veckor.

Mitt kontor är alltid belamrat med papper, pärmar och böcker, en för mig mycket trivsam miljö. 

 

För andra gången på kort tid har jag bevistat ett bröllop. Den här gången var det min käre vän och medkämpe Gunnar Karlsson som gifte sig med sin Juanita från Davao i Filippinerna. Vi träffade Juanita då hon var på besök hos sina släktingar i södra Dalarna för en tid sedan. Nu gifte dom sig och jag var utsedd till Best man. Jag var glad att kunna återgälda det då Gunnar var Best man vid mitt och Irenes bröllop 2014. Jag hoppas att Juanita och Gunnar får ett långt härligt liv tillsammans. 

 

 

Tavla till minne av bröllopet

 

 

Vigselförrättare Lena-Hjelm Wallén, Juanita Felipe Villanueva och Gunnar Karlsson

 

 

Efter ceremonin. Margareta Andersson, Lena-Hjelm Wallén, Juanita och Gunnar samt Håkan Ekstrand

 

 

Brudparet. Det syns att lyckan lyser hos båda två

 

 

Under festen, den traditionella brudvalsen

 

 

En av gästerna hade en drönare varvid han kunde filma gästerna från ovan.  

 

 

Av Mats Nilsson - 8 augusti 2018 11:21

Jag har vissa fritidsproblem. Fritiden räcker helt enkelt inte till. Därav detta långa uppehåll.

Det har varit en intensiv och internationell sommar för oss här i Sala. Först kom det vänner från Norges västkust. En väninna till Irene och hennes norske man som var i Sala en vecka. Se tidigare inlägg. Sen kom det ett gäng från Spanien som jag också nämnt tidigare. Sommaren har varit helt otrolig och varm. Vi har aldrig behövt grunna på vilka kläder vi skulle ta på oss, om vi skulle kunna vara ute eller sitta inomhus. En del gånger blev det ändå inomhus då det var för varmt att vara ute. Det var i alla fall åt rätt håll. 

 

Vår kompis och käre vän Anna-Belle Pastoril och hennes norske pojkvän hade beslutat att gifta sig den 4 augusti. Då skulle ytterligare två gäster från Madrid komma. Jag hämtad dom på Arlanda Terminal 2 på fredagen. Två rara och trevliga damer. Vi blev kompisar på en gång då personkemin var 100%. 

Irene och jag hjälpte Anna-Belle och Arne med en del som skulle fixas inför deras stora dag.  Anna-Belle var till stor hjälp under Irene och mitt bröllop 2014 så det kändes bara rätt att kunna bjuda igen nu. 

 

Våra filippinska gäster från Madrid. Maura och Cora 

 

 

 

Honnörsbordet klart i väntan på brudparet 

 

 

 

Klart, nu är Anna-Belle och Arne man och hustru. Ett vackert bröllop

 

 

 

Uppställning för fotografering utanför Kyrkan

 

 

 

Mannekänger från Stockholm tillika kandidater till Miss Philippines 

 

Sen har det varit det här problemet med mitt vänsterben som inte fungerat. Jag har varit tre dagar i veckan för omläggning av irriterande sårbildning sedan maj månad. Nu är det dock läkt och jag fick besked från Kärlkirurgin i Västerås att tidigare blodproppar skadat venklaffarna så blodet inte cirkulerade som det borde. I går (7/8) fick jag brev från min läkare om erbjudande till operation genom att avlägsna vissa delar inuti benet som skadats. Jag tror jag ska ringa upp honom och tacka ja så kanske man slipper stödstrumpa och andra bieffekter. Ingreppet görs med lokalbedövning. 

 

På lördag den 11 augusti håller UFO-Sverige sitt första styrelsemöte efter sommaruppehållet. Det blir hemma hos Clas Svahn. Det är alltid trevligt att träffas igen efter uppehållet. Mötet därefter kommer att hållas på Collingatan 5 i Sala i september. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards