Alla inlägg under juli 2014

Av Mats Nilsson - 21 juli 2014 22:12

Jag och min flickvän Irene har varit tillsammans sedan januari 2012. Det har slagit väl ut och nu tyckte vi att det kändes riktigt att vi gjorde slag i saken och gick till Prästen. Vi hade ett samtal torsdagen före vigseln och lördagen den 19 juli klockan 13.00 var det dags. 

 

Blommor till dekoren.

 

Dagarna före var intensiva och jag sa att jag ville ha ett stillsamt enkelt bröllop. Nu kommer ju Irene från Filippinerna och där är filosofin den att ska man ha fest då ska det märkas. Tack vare alla underbara vänner till Irene så gick allt i lås. Det kom flickor från både Borlänge, Hallstahammar, Västerås och här i Sala och ställde upp mangrant. Ett par flickor och jag gav oss iväg och plockade vilda blommor i massor.

 

Maten som Irene helt själv komponerat och lagat. Lompia längst fram, sen minudo, umba, 

kycklingrätter ris. Samt ett fat med olika frukter från hemlandet, ungefär samma som vi har.

Det vill säga Vattenmelon, ananas och druvor. 

 

Irene hade lagat mat i tre dagar. Jag saknar ord vad den kvinnan klarar av. 

Själv bistod jag så gott jag kunde med göromål hit och dit. Sen på morgonen den 19´de fick vi tillgång till Mikaelsgården där festen skulle hållas. Det var dekorationer, blommor dukning och placering medan jag och Irene åkte fram och tillbaka med grytor till köket där allt skulle värmas och friteras.

 

Så var det dags att byta om och gå de få metrarna till Kyrkan. Där väntade redan vår rara Präst Anita Ölund. 

 

Prästen Anita Ölund har precis välsignat våra ringar och förklarar att vi nu var man och hustru.

 

 

Mina knän höll tack och lov men jag fick ta bra stöd vid altaret för att resa mig upp efteråt.

 

Vigseln gick galant och efter 30 minuter och JA till svar var vi så ute på kyrktrappan för fotografering. 

 

Kan bara säga att mina och Irenes kompisar gjorde allt till en sagolik vigsel som jag kommer att bära med mig så länge jag lever. Helt underbart magiskt är rätta orden. 

 

Lite flera bilder:

 

Ute för fotografering Nu som gift par. Vilken känsla.

 

 

Vi tar emot folkets jubel.

 

 

En vacker brudbukett som nu hänger på tork.

 

 

Honnörsbordet tar form.

 

 

Festen kan börja.

 

 

Dekor tillverkad av vår filippinske vän Lenita Norberg från Borlänge.

 

 

Så var det dags för bröllopstårtan. 

 

 

Några av gästerna ställer upp för gruppfotografering.

 

 

Här Anneli Åstebro, Irene, Mats, Clas Svahn, Margareta Andersson och Carl-Anton Mattsson.

 

 

Den som alla väntade på, bröllopskyssen.

 

 

Vi hade valt ringar i Salasilver direkt från Sala silvergruva. 

 

Sedan enligt filippinsk tradition så dansas bröllopsvalsen under det att deltagarna fäster pengar

med nålar på kläderna, så även på vårt bröllop som var i vissa delar traditionellt filippinskt. 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards