Alla inlägg under september 2012

Av Mats Nilsson - 29 september 2012 22:55

Arbetet med UFO-Raden forserar framåt. Nummer fyra blev färdig i tid och böjan på nummer fem har redan kommit i gång.
Projekt Norrland har avslutats utan resultat då man inte fann något på sjön Nammajaure´s botten. Med det inte sagt att projektet misslyckadts, tvärt om. Allt beroende på att sjöns botten var tyngd av lera. Projekt två kommer att genomföras troligen nästa år.

 

UFO-Raden/Rapport-Nytt nummer 3.


Att byta bromsbelägg på en bil man köpt har visat sig ha större problem än att bara skruva av hjulen. Nix, på grund av att det är lättmetallfälgar så satt där en stöldmutter och den nyckel som måste till för att skruv den den muttern fanns tyvärr inte med io bilen varpå vi måste göra större ingrepp genom att försöka lösa det nu under hösten. Det visar sig hur det kommer att gå. För gå gör det, bara hur. Jag har dock mycket duktiga personer inom min familj.

 

Bestört när vi kom på att det inte var bara att  skruva bort hjulen. Men det löser sig.


Lördagen 29 septgember har gått åt att skriva lite på nya UFO-Raden/Rapport-Nytt samt på eftermiddagen göra mig i ordning för en resa till Norberg dit min vän Anna-Belle Pastoril och jag var bjuden på filippinsk födelsedagsmiddag hos Gloria DeVera och Conny.  Det bjöds från vårullar till inhemsk annan mat som jag inte hade en aning om vad det bestod av, men att det var gott är en stor underdrift. Det var sådan mat man skulle kunna äta dagligen utan att tröttna.

Min Sällskapsdam för kvällen Anna-Belle Pastoril i röd klänning. Missade tyvärr namnen på de övriga flickorna. 


 

Alla åt md god aptit där det var från kyckling, vårrullar, ris, nudlar grytor ja allt man kunde önska sig.  


 

Så småningom kom födelsedagstårtan in, det var dottern Sandra, i hemmet som fyllde  17 år.


När vi är inne på Filippinerna så kan jag passa på att nämna att min fästmö Irene Perales har fått fullt uppehållstillstånd och arbetstillstånd i Sverige. Helt underbart tycker både hon och jag. Nu blir det några samtal med Migrationsverket för att ta reda på hur turerna går för att ta det slutliga steget från Manilla till eller Cebu till Stockholm.

Min älskade Irene då hon var hos mig i tre månader och vi passade på att förlova oss! Nu är hon förhoppningsvis snart här igen för att stanna.

    

Av Mats Nilsson - 2 september 2012 20:13

I går lördag den 1 september var det barndop i familjen. Lina och Rickards dotter Linnéas skulle namn skulle stadfästas. Vi åkte ner till Mantorp på fredagen Anna-Nita Gunnar och jag. Där nere var förberedelserna i full gång, det bakades bullar det skulle göras tårtor mm. Vaknade vid 8 på lördagsmorgon till frukost och sen en sväng till loppiset alldeles bredvid bostaden.

Sen var det dags att börja köra folk till kyrkan i Veta. En fin gammal kyrka från 1100-talet helt byggd i gråsten och kalksten. Mycket sevärd både utvändigt och invändigt.

 

Veta Kyrka från 1100-talet.

 

I församlingshemmet vid sidan skulle sedan kaffe och tårta intagas.

Jag körde tre vändor med folk. Det gick fort då kyrkan ligger ungefär tre minuter med bil från Mantorp.

 

Själva dopet var en mycket fin ceremoni.  Emma tröttnade dock och sprang till mamma som stod framme vid altaret. Inga problem med tanke tanke på Jesu ord "Låten barnen komma till mig". Något som prästen också påtalade i sitt tal inför församlingen. 

 

Några av de församlade gästerna i kyrkan.

 

 

Prästen John Sidén,  pappa Rickard, mamma Lina, Gudmor Zandra med Linnéa och sambon Matthias

som också är Linnéas farbror.

 

 

Stolta föräldrar med Emma och Linnéa samt prästen John Sidén.

 

 

Två av gäserna Cissi Lundberg med pojkvännen Emil Wigholm.

 

Efter ceremonin hettade det till i min bil. Började bolma ur motorrummet. Livrädd öppnade jag locket och flera kom för att kolla vad som stod på. Två av gästerna Kent och André kom till undsättning. Det visade sig att det läckte vatten från den plats där motorvärmarslangen var fäst i motorblocket. André gick efter verktyg för att kolla om skruven hade lossnat. Lättad drogs skruven till och det pysande vattnet  upphörde och jag kunde åka vidare med folk. Då visade det sig att det måste läckt vatten under hela nerresan på fredagen för när jag kollade på värmemätaren stod den på rött. Kollade i expansionskärlet....jo då tomt. Fick åka och inhandla glykol och fyllde sedan på med vatten. Det gick i tre liter. Sen kunde jag fortsätta i frid och fröjd och hemresan i kväll gick helt problemfritt. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards