Alla inlägg under juni 2017

Av Mats Nilsson - 10 juni 2017 12:43

I går den 9 juni reste Irenes kusin Lorren Jade Francisco vidare från ett par veckor i Sala till sitt nya hem i Stockholm. det har varit riktigt roligt att få rå om henne. Igår var hon tillsammans med Irene och Kent Roxhed på ICA-Maxi i Enköping och sålde jordgubbar. Det hade varit högt tryck hela dagen. Nu väntar nya äventyr och hon och sambon Kjell kommer hit nästa månad och hälsar på.

 

Lorren Jade Francisco vid ett besök hemma hos Gunnar Karlsson hållande en av Arnold Idebrings snidade humanoider i handen 

 

 

Ett besök hittills i år från övrig UFO-Sverige medlem. Det var Intendenten på Armémuseet Andreas Ohlsson med familj som hälsade på då dom besökt Sala Silvergruva. Trevlig dag blev det också. 

 

På fotot; Irene Nilsson, Kiki Krasniqi Gunnar Karlsson, Tea, Andreas Ohlsson samt bloggaren

Bilden togs av Irenes kusin Lorren Jade Francisco

 

 

Sen har jag fått ett mindre roligt besked. Min korrekturläsare på Rapport-Nytt kommer att sluta från och med nästa år. Det kan vara svårt att hitta någon så kunnig som Andrea Hahne har varit. Hon har läst mina texter nu i 11 år om jag minns rätt.  Men livet måste gå vidare och det ska nog fungera då vi hittar en ny medarbetare. 

Av Mats Nilsson - 8 juni 2017 21:44

Arbetet ligger på och jag kommer framledes att lägga mer tid på att göra en bättre tidning med mina medarbetare. Det sedan jag hoppat av som sekretarere vid senaste årsmötet. Jag har varit sekreterare sedan 1978 med ett par års uppehåll. 

Jag har också en ny medarbetare som sköter layouten till Rapport-Nytt, Niklas Svahn. Ni kan se honom här nedan.

 

 

 

Nu har jag i väntan på att få lite material redigerat eftersom min redigerare varit på semester på Cypern. Klokt val med den här svenska sommaren. Också haft lite semester. 

 

Irenes kusin i Filippinerna Lorren L. Francisco har kommit til Sverige och Sala tillsammans med sin svenske pojkvän Kjell. Det är riktigt roligt. Kjell är i Stockholm och fixar boende medan Lorren bor hos oss ett tag. Då har vi passat på att åka runt lite och tittat på Sala med omnejd. Vi har även haft lite grillpartyn då vädret medgivit. Det har varit sparsamt med varma sommardagar hittills men vi bor ju i Sverige och det säger väl allt. 

 

 

Irene och Lorren på kontoret efter att hon gjort sig hemmastadd

 

 

 

Gunnar Karlsson, Lorren Francisko, Kjell Novén och Irene Nilsson hemma hos Gunnar

 

 

 

Ett besök vid Sala Silvergruva var ett självklart mål en dag

 

 

 

Lorren på gruvmuseet med en modell av hur det kunde se ut vid brytningen av silver

 

 

 

Kjell, Lorren och Irene uppe vid gruvan.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards