Alla inlägg under december 2009

Av Mats Nilsson - 30 december 2009 20:53

Nu har jag jobbat tre dagar sen julhelgen, det har gått fort. I morgon är det nyårsafton, mina ungdomar Lina och Anders har dragit till Stockholm för att fira nyår med mina andra ungdomar Sandra och Micke.

Det blir en lugn helg, ska bara passa tre katter och två kaniner.  Det blev en riktig vinter efter några år då det knappt gick under 10-graders strecket.

 

På ufofrånten har det också varit lugnt men efter nyår startar vi igång med nummer ett av UFO-Aktuellt, nummer ett av UFO-Raden och planering i Ängelholm och mycket annat.

 

 

Tankar inför 2010

Då vi kommer in ett par månader på nya året ska jag besöka Försäkringskassan för att lägga in om pension. Ska jobba sex månader sen blir det semester 15-20 dagar, sen kan jag göra vad jag behagar....om jag får vara frisk. Naturligtvis blir det mer tid för UFO-Sverige men inte att förglömma, ett efterlängtat barnbarn kommer att ta upp min tid en hel del.

Hur det sen blir får tiden utvisa....vi hörs..GOTT NYTT ÅR till alla som läser min blogg.

 

Av Mats Nilsson - 27 december 2009 11:00

Annandag jul var trevlig. Lina ringde och hade köpt bröd. Hon och Anders kom över och vi fikade innan vi gick ner på centrum och kollade på mellandagsrean, det var mycket folk som passade på att handla.

 

Åkte sen till Dalhem och åt mat sen en lugn kväll framför TV´n med min väninna, mycket trevligt.

 

I morgon är det jobbardag igen för att efter tre dagar åter ha  några välförtjänta fyra lediga dagar.

 

 

 

Av Mats Nilsson - 25 december 2009 11:50

Det är juldagen, snön glimmar på träden och stämningen är fin. Sitter och tänker tillbaka på en mycket trevlig och fin jul. God mat, trevlig samvaro, först nere hos Linas faster med kaffe, saffransbullar och pepparkakor. Därefter startade förberedelser med julmaten och medan potatisen kokar och Jansson är i ugnen värmde jag glöggen som välkomstdrink. Lina är fantastisk på att göra Jansson som får den rätta tuchen. Hela julaftonen präglades av vacker julstämning ute och en fin samvaro innomhus. Kolla bilderna nedan som Gunnar Karlsson tog.

Lina med faster medan janssons frestelse står i ugnen.

 

   

Två glada julfirare i form av Gunnar och Mats...skåååål

 

Pustar ut efter julens förberedelser, glad och mätt och i fin form.    

Av Mats Nilsson - 24 december 2009 22:34

Snart är julaftonen 2009 slut. Sitter själv och skriver i min blogg. Det har varit en fantastiskt fin julafton. Vi har kommit överens om att  avsäga oss alla julklappar, det är gemenskapen mellan oss människor som betyder mest och inte hur dyra klappar man kan stoltsera med. Vi prioriterar varandra och god mat istället och jag måste säga att jag har nog inte varit med om en så trevlig jul som den här. Inga måsten. Det enda måste är att beröma Linas fantastiska jansonss frestelse...åååhhhh va gott.

 

Vi var fem personer runt julbordet, de allra närmaste. Lina & Anders, syrran Anna-Nita, Gunnar Karlsson och jag själv. Förhoppningsvis är vi sex personer nästa jul då Lina och Anders ska få tillökning i april. Julafton har präglats av det ord som nästan bara finns i vår vokabulär....lagom.

 

  

Jag är 64 år och har aldrig någonsin varit utan en

julgran, det är nära det viktigasgte för mig, även om

det är en plastgran.

 

  

Har man en julgran, mat på bordet och kära anhöriga

att avnjuta det hela med, ja då är ialla fall jag nöjd med

julen.

Av Mats Nilsson - 22 december 2009 22:05

Det var en hektisk dag idag. Efter jobbet for jag direkt hem och hämtade en tomback, sen ner till Coop och handla till julbordet.

Det blev som vanligt, var ska vi ha? Vad brukar vi ha på bordet? Har jag fått med allt?  OSV. Syrran och Gunnar var med och handlade då vi ska ha knytis.

 

Därefter hem och grilljerade skinkan som åkte in i ugnen medan jag plockade upp varorna, så småningom var det dags att ta en macka med skånsk senap och en skiva skinka....går bara inte att beskriva hur gott det var.

Av Mats Nilsson - 20 december 2009 14:53

Lördagen var som alltid, trevlig i familjens glada sällskap. Gick till stan och träffade Gunnar och ungdomarna, fikade på ett nytt fik "Dreambook" Ett nystartat internetkafé där man även kan köpa böcker och beställa mat och kolla på sin e-post. Mycket trevligt ställe. Åt julmacka som Gunnar bjöd på.

Sen handlade vi några öl och hem och fixade mat...Lina gjorde såsen till köttet, gräddsås och potatis med lingon och grönsaker.....kunde inte låta bli att ta ett kort på Lina vid spisen. Det syns tydligt nu att hon ska bli mamma och jag morfar, jag är redan stolt.


Jag kunde heller inte låta bli att ta ett par kort på det otroligt fina julkortsväder vi fått. Hoppas det ser ut så här på julafton också. Vore första gången på många många år. Vi hörs senare....

Mat på gång, Anders skalade potatis, Lina gjorde en god gräddsås, jag stekte köttet och Gunnar diskade efteråt...alla är fantastiska i mtt nätverk.


   

Nu är det jul igen...ja ialla fall snart. Utsikt mot öster från mitt vardagsrum.

Är det inte fint?  

Av Mats Nilsson - 18 december 2009 07:05

Fredag igen, tiden går så fort att när man talade om för mig att det var julafton på torsdag kände jag en aning panik...jag har inte gjort något som helst för att förbereda julen. Så kom jag att tänka på att det blir jul ialla fall, det viktigaste är lite mat och att ha sina närmaste hos sig och det har vi redan bestämt.


På jobbet blir det julgröt och skinkmacka idag tillsammans med de boende, det ska bli roligt. Sen ska jag till min kära och äta middag, ska bli mysigt.


UFO-Aktuellt

I gårkväll var Gunnar och jag till Enköping och packade UFO-Aktuellt nummer 4 tillsamans med de som brukar vara med. Arnold och Iréne, Roland och Anita, Kent och Ingrid och så anvarige utgivaren Håkan Ekstrand. Det gjordes med ett huj och när klockan var 19.00 var det hela klart.


Här ser vi Arnold Idebring och Roland Andersson pusta ut efter att allt arbete är klart. Nu återstår bara att lasta högarna i Håkans bil. Sen blev det kaffe och mackor.


   

Så här ser årets sista tidning ut, man blir glad varje gång man bläddrar i

tidningen under kaffet när jobbet är gjort.  

Av Mats Nilsson - 15 december 2009 22:09

Nu har tydligen den riktiga vintern kommit. Min dotter Lina gillar det här, hon älskar julstämning. Jag slipper sköta snöskottningen på vår gård sen hyresvärden kommit överens med ett företag som har en riktig snötraktor, istället kommer min hyra att bli en aning dyrare och det är det faktiskt värt med tanke på att jag fortfarande har men efter min ledbandsskada.

 

UFO-Aktuellt nr. 4

Då jag var hos min väninna på Dalhem ringde Håkan E. och berättade att UFO-Aktuellt var klar för packning nu på torsdag. Därför får vi sammankalla det "gamla gänget" för årets sista insats vd gäller att få ut tidningen.

Nu väntar jag bara på UFO-Raden/Rapport-Nytt nummer 5 som jag skulle vilja ha ut senast under mellandagarna.

 

UFO-annonser

Som jag tidigare nämnt så har Aftonbladet haft två annonser om provex på UFO-Aktuellt. Nu har det börja komma in lite svar. En blygsam början på fyra svar, alltid något.... får se hur det ser ut i postboxen i slutet på veckan

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards