Alla inlägg under augusti 2014

Av Mats Nilsson - 26 augusti 2014 13:17

Söndagen den 24 augusti var det dags för UFO-Sveriges första styrelsemöte efter sommaruppehållet.

Vi höll till i Töreboda, Västergötland hos Tage Bång´s gamla arbetsplats, Töreboda Taxi. Det har blivit ett av de

stadiga ställen vi har styrelsemöten på. AFU i Norrköping och Hotell Lilton i Ängelholm är de övriga. Sen kan vi alternera på något mer ställe ibland.

Mötet innehöll de vanliga punkterna samt kursen i oktober och nästa projekt som ska genomföras. "Projekt Kolmården".

Vi har genomfört ett antal projekt genom åren med början 1985 med Projekt Hessdalen, Norge i två år. Därefter Projekt Värmland också två år. Projekt Mien i Småland var ett mycket avancerat projekt med massor av journalister, Radio & TV på plats. Så var det även i Värmland. De projekten följde jag härifrån via medierna. Men Hessdalen och Mien var jag i största grad delaktig. Det var mycket roligt och arbetsamt. Just nu pågår Projekt Nammajaure för andra året.  Det är en sjö i Lappland där en så kallad "spökraket" landade och sjönk år 1980. Ett Stockholmspar var vittnen till händelsen. Raketen eller missilen var styrd då den gick över sjön, svängde och gick ner för landning varpå den sedan sjönk sakta till botten. Det är mycket oländig terräng varpå man måste använda helikopter för att ta sig dit med all utrustning, det var också fallet förra året. Nu med mycket bättre och mer avancerad mätutrustning. 

 

Före styrelsemötet var det lunch på restaurang Peking i Töreboda. På bilden längst bort från vänster sitter Taqe Bång

Tobias Lindgren, vår ordförande Anders Berglund, Johan Gustavsson RPC, Gunnar Karlsson, undertecknad samt

Christina Bång. I spegeln syns fotografen vice ordförande Clas Svahn. 

 

 

Mötet hölls på Taxistationen i Töreboda.

 

I måndags den 25 augusti firade jag mitt sista år  inom 60-eran, nästa år blir det 70. Vågar inte tänka så långt. Jag hade planerat en lugn dag med bara de närmaste. Men min älskade hustru hade andra planer. Hon kom hem från skolan och satte igång med mat, tre rätter. 

Men för att ta det från början så tyckte min kära "bror" Gunnar Karlsson att vi skulle ta en födelsedagslunch på det gamla anrika Måns Ols. Det var en bra idé då vädret var fint och skönt uppe vid sjön Långforsen. Vi åt stekt potatis och köttgryta som smakade ypperligt. Vi träffade ägaren herr Skanvall som skulle ut i båten och fiska. Jag frågade om det var till menyn följande dag, för i så fall blir det väl kött i morgon med. Han skrattade och sa att det bara var en nöjestur bara. 

 

Därefter hämtade vi Irene på skolan och hon hade skrivit nota till mig på morgonen så jag hade handlat det hon ville ha.

Nu hade hon bakom min rygg ringt några kompisar som dök upp efter hand utan min vetskap. 

Så den födelsedagen jag sett framför mig, den flög all världens väg. Men roligt vart det. Hade tidigare fått blommor av Irene min fru, nu blev det både whisky och ett paket kräftor i present vi får sätta i oss om ett par veckor. Då borde lugnet lagt sig efter min dotters bröllop nere i Mantorp. 

 

Nu blir det inget mer skriva för än nästa gång då jag ska färdigställa protokollet från i söndags.

 

God födelsedagsmat på restaurang Måns Ols.

 

 

Måns Ols ligger vackert beläget precis vid vattnet med en fin promenadväg bort över området.

 

 

Gunnar passade på att ta ett kort utanför i den sköna sensommardagen

 

 

Vacker vy över sjön Långforsen

 

 

En flicka från Kina med dotter var bland födelsedagsgästerna

 

 

Min älskade fru var nöjd med att lyckats lura mig 

 

 

Här med vännen och Emmas farfar Kent Roxhed

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards