Alla inlägg under januari 2016

Av Mats Nilsson - 7 januari 2016 13:45

Nu har jag verkligen slarvat med min blogg. Har inte lagt in något på hela hösten som ni säkert sett. Ändå är det rätt många som går in och kollar och säkert blir besvikna när inget skrivits. 

Hösten har varit fulltecknat med både jobb när det gäller UFO-Sverige och min fru Irenes massage jobb. 

Under december har det varit mycket julfester runt om, dels RSMH och Metso´s årliga veteranklubbs julmiddag. Det har även varit filippinska julfester runt om som vi bjudits på. Både i Fjärdhundra och ett par gånger i Uppsala vid olika tillfällen. Pricken över i´et var Julaftonen med barnbarn, dotter Victoria och Rickard, hans mamma och bror. Det var riktigt trevligt. Första julen för dom i Stora Krokek. Julmaten dukades upp på deras köksö i det stora lantliga bondköket i ett hus från 1930-talet. Mycket hemtrevligt.

 

Julfest i Fjärdhundra hos en filippinsk familj

 

 

Alltid mycket olika sorters god mat

 

 

Filippinsk julfest med uppskattat dansnummer av tjejerna från Uppsala

 

 

Fullt hålligång 

 

 

Ett hundratal gäster på en av julfesterna i Uppsala

 

 

Vår egen nyårsfest var också mycket trevlig med både filippinsk och svensk mat 

 

 

Irene var nöjd med allt och alla var vi riktigt mätta. 

 


På Nyårsdagen var det dags att traditionsenligt avnjuta den fantastiska lutfisken med vitsås, potatis och mycket kryddor. 

 

Vi har även packat nummer 5 av Rapport-Nytt och nummer 4 av UFO-Aktuellt. Att gå i pension var inget för latmaskar. Men det är jätteroligt att vara i gång med olika aktiviteter. Det finns en del som tycker att jag ska sätta mig ner och vila då jag har pension, men det har aldrig varit min stil. Jag vill vara igång och jag brukar säga att jag sitter och vilar varje dag då jag sitter vid datorn som nu och skriver på min blogg eller på artiklar till Rapport-Nytt. 

 

På tal om Rapport-Nytt ja. Leif Persson min allt i allo vad gäller att sätta tidningen har ju för mycket att göra varvid han inte skulle hinna med att göra tidningen i fortsättningen. Han kommer dock att vara "Support" om jag behöver hjälp samt att han sänder mig små artiklar att ta in och det är mycket värt. 

 

Före jul i och med nummer 5 av Rapport-Nytt fick jag med mallen som tidningen framställs i samt att jag skulle ladda ner Adobe InDesign i vilket tidningen görs i. 

Gunnar, Irene och jag åkte i söndags (3 januari) till Håkan i Hallstahammar för att få hjälp med nerladdning samt en kurs i hur man lägger upp spalter, gör plats för bilder med mera. Det är ett stort program som tog nära två timmar att ladda ner. Jag var orolig för min gamla dator inte skulle orka med det, men det gick mycket bra. Samtidigt skulle Gunnar ha ett bokföringsprogram som också installerades i hans laptop. 

Så nu sitter jag här och skriver artiklar och tränar på att lägga in i mallen. 

 

Håkan Ekstrand i färd med att ladda ner program för bokföring i Gunnars dator medan min 

dator laddar ner InDesign

 

 

Ja det var väl allt för denna gång. Jag måste ta mig själv i kragen och försöka uppdatera min blogg lite oftare. Alla är inte lika duktiga som Clas Svahn som skriver varje dag i sin blogg, det är beaktansvärt. 

 

Avslutar med en bild från den 4 januari då första snön kom å pass att det var tid att ploga bort från gården. 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards