Alla inlägg under juli 2015

Av Mats Nilsson - 26 juli 2015 12:19

Även om man är pensionär, även om man jobbar idéellt inom UFO-Sverige brukar jag ta några veckors semester. Vi kan ju inte skryta om något semesterväder precis. Men livet blir ändå vad man gör det till. Jag trivs med tillvaron och ska snart starta mitt jobb igen med nummer 4 av Rapport-Nytt.

Min semester har jag tillbringat mest hemma, först kom familjen TellAndersson med flickorna Emma och Linnea. Det var fyra trevliga dagar. Sen hade vi en dag som solen sken, hör och häpna..hela dagen. Irene och jag åt frukost i trädgården vid 7-tiden, sen tog vi en promenad i stadsparken på någon timme. 

Måste bara säga att Sala är fantastisk på sin blomprakt. Det är en Gudomlig fröjd att promenera i stan på sommaren. 

Jag kallar denna byggnad för Sala´s Grand Ole Opry. Påminner om detta tjusiga Country-

musik tabernakel i Nashville "Ryman Auditorium". 

 

 

Fantastiskt fint i vår stadspark

 

 

Salas vattensystem som kom till tack vare Silvergruvan är världskänd.

 

 

Fantastiskt med dessa små sjöar nästan mitt i centrum av Sala

 

 

Salaproducerade växter 

 

En dag kom Sala Allehanda och gjorde ett storartat reportage om Irene och hennes liv i Sverige och hur hon levde hemma i Filippinerna. Samt om hennes jobb som massör i Filippinsk Modern Hilot Massage och Terapi. Alla som kommer till henne är mycket nöjda med hennes behandling. De flesta återkommer gång på gång. I övrigt håller hon på med sina odlingar, chili, paprika, potatis och bönor med mera. Fantastiskt. I går kväll gjorde hon 50 st. vårrullar.

 

Många känner redan igen denna annons och har utnyttjat tillfällen att må bättre

 

Vi har även hunnit med en kvälls båtresa på Mälaren med "Räkbåten" Tor som har stadiga avgångar från Västerås vissa kvällar i veckan. Det här blev den 24/7 med Wallers buss från Sala. En mycket trevlig resa från Västerås, Strömsholm och tillbaka. Resan tar cirka tre timmar. Det serveras sallader och räkfrossa. Har aldrig ätit så mycket räkor tror jag. Under resan finns en trubadur med som går runt och sjunger visor och tar upp önskemål om musik. Han hade fått reda på att Gunnar snart fyller år och att jag också fyller jämt nästa månad. Därför kom han till bordet och frågade efter Gunnar och Mats. Vi erkände och blev hyllade med en visa och hurrarop. Oväntat och trevligt. 

 

Den välkända räkbåten Tor

 

 

Marje och Gunnar väntar på räkor och öl

 

 

Efter maten tog vi en tur ut på däck

 

 

Lagom små vågor och tur med vädret

 

 

Trubaduren kom fram och sjöng och hurrade för Gunnar och mig

 

Nu kan man snart bara sätta sig ner och se tillbaka på de 70 åren som givit mig mycket erfarenheter.  

 

 

Av Mats Nilsson - 7 juli 2015 22:36

Det är om sommaren man upptäcker hur vacker vår stad Sala är. Irene och jag tog oss i kragarna och gick ut en morgon för att ta lite kort och bara flanera. Inga människor ute nästan. En och annan som cyklade till jobb kanske. Jag lägger lite härliga bilder längst ner på dagens blogg. 

 

Vi har också hunnit med ett extra årsmöte i Töreboda föregående helg. Det var trevligt att träffa Tage Bång och hans fru Christina som bor just i Töreboda. Tage är gammal Taxichaffis och vi får hålla till på deras kontor då vi är där. Det är alltid lika roligt. Mötet gick snabbt, sen bar det iväg till ortens golfrestaurang för en god lunch. Därefter bar det av hemåt.

 

Irene poserar stolt på sin första resa till Töreboda

 

 

 

Irene i samspråk med Tage Bång och hans fru Christina

 

 

 

Gänget samlat, från vänster: Johan Gustavsson, Linköping. Håkan Blomqvist, Norrköping.

Gunnar Karlsson, Sala. Irene Nilsson, Sala. Tobias Lindgren, Norrköping. Anders Persson,

Göteborg och Clas Svahn, Stockholm. 

 

 

 

Lunchen låter sig väl smaka efter dagens möte

 

 

I kväll den 7/7 for vi till Västerås för att packa nummer två av UFO-Aktuellt vilket var gjort på cirka en och en halv timme. Sedan blev det kaffe och kanelsnurror som Gunnar hade tagit med. 

 

Håkan Ekstrand för journal över antalet tidningar som ska ut

 

 

 

Irene plockar fram kuvert till tidningarna

 


 

 

Gunnar räknar en bunt tidningar 

 

Nu börjar min semester som blir spännande då Rickard och Victoria kommer med barnen och ska vara några dagar. 

 

Så lite Salabilder:

         

Detta var en gång "Hallmans café" där pappa, mamma och jag fikade på somrarna sent

1950-tal. Nostalgi så det skriker



 

 

Avslutar med en lite rolig arrangerad bild vid ett mycket härligt träd i Sjukhusparken

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards