Alla inlägg under april 2019

Av Mats Nilsson - 7 april 2019 14:41

Fredagen den 5 april Träffades vi, Gunnar och jag hos Håkan Ekstrand för packning av UFO-Aktuellt. Det fortlöpte bra och tog i runda tal ett par timmar innan vi åkte iväg till Posten för leverans. Det blev nästan 800 tidningar. Därefter köpte vi pizza som vi hade gjort oss förtjänta av. Väl hemma blev det en lugn kväll. 

 

Gunnar och Håkan i samspråk innan vi börjar med att packa tidningarna i Håkans källare

 

 

Så var vi i full gång med att lägga i kuvert och binda gummiband om de olika buntarna

 

 

Jag själv i full fart. Man får snabbt i en viss rutin som gör det lätt och många namn känner

man igen år efter år vilket är kul

 

 

På tal om UFO-Aktuellt. Här är samtliga tidningar som kommit ut under de 39 år UFO-Aktuellt

existerat


 

Samma kväll den 5/4 dök mina barnbarn upp med Victoria och Rickard. Det var också trevligt. Det blev lite äta, prata och allmänt mysigt. 

 

Lördagen skulle vi ha en lite fest då Emma hade fyllt 9 år den 31 mars, Victoria hade fyllt den 22 mars så vi slog ihop det hela och grattade båda. Victoria gjorde en supergod tårta och Jag fixade en god musselsoppa. Rickard friterade lompia (vårrullar) som Irene hade gjort under fredagskvällen. Jag var med Emma till leksaksaffären där hon fick peka ut något som jag lovade att köpa till henne. Det blev ett modellhus med trappor och allehanda saker till. Det älskade hon. 

På söndagen gjorde Irene adobo (Gryta med kyckling och grönsaker). Riktigt gott blev det. Sen vid 14-tiden började ungdomarna sin hemfärd mot Stora Krokek. Irene hade tvättstuga och jag städade lite. 

 

Victoria under ett annat besök hos oss i Sala

 

 

Emma glad och sprallig som vanligt

 

 

Linnea förväntansfull på lekparken som vi besöker varje gång de kommer hit

 

Nästa gång vi träffar Victoria och Rickard blir på Riksstämman som kommer i år att hållas i Uppsala den 27 april.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards