Alla inlägg under november 2016

Av Mats Nilsson - 18 november 2016 15:11

Äntligen får jag verkligen säga har jag kommit igång med en ny dator. Jag har lite svårt att bli vän med Windows 10, efter att i alla år haft Windows 7. Men man får lära sig, det är inget mer med det.

Det har bänt en hel del både här och inom UFO-Sverige. 

Jag hade fått förhöjda PSA-värden på grund av att jag missat att ta hormonsprutor under ett helt år. Så när doktorn ringde och frågade hur det går fik jag erkänna att jag missat att förnya receptet. Nu är det gjort och jag har fått den så livsviktiga injektionen. sen har jag tagit ytterligare två sprutor. en mot influensan och en mot lunginflammation. Också viktigt när man har en släng av astma.  

 

Som sagt, i tisdags fick jag hem min nya dator eftersom den gamla har pensionerat sig själv. Den har varit mycket bra. Det var en billig dator som jag fick gratis när jag tecknade abonnemang för Telia´s mobila bredband. Ändå har datorn, en HP hållit i nästan 10 år.

 

Den 29 oktober for Irene, Gunnar Anna-Nita och jag till Stora Krokek utanför Gränna där min familj bor. Mina barnbarn är frälsta i halloween och att klä ut sig och spöka lite. Ganska kul. Det blev en helhelg med många gäster, god mat och lite absurda upplägg. Men helt klart kul.

 

 

Min dotter Victoria var utklädd till en hobit under halloween. Det var mycket  likt och Victoria

hade sytt klänningen själv.

 

 

Mitt barnbarn Linnea var en blodsugare under festen.

 

 

Mitt äldsta barnbarn var en kisse. Om hade riktigt roligt hela helgen.

 

 

Halloweenmiddagen bestod i hjärta och några fingrar. Som tur var bara dekoration

 

Ett par dagar senare den 31 oktober fick vi kärt besök av Annika Eriksson från Stockholm som skulle göra ett par dagars jobb i Sala. Annika var tidigare gift med UFO-Sveriges tidigare ordförande Christer Nordin. Så det blev ett kärt besök. Irene bjöd på lunch, filippinsk givetvis. Det var uppskattat.

 

 

Annika Eriksson och Gunnar Karlsson vid lunchbordet

 

Vi har också haft årets fältundersökarkurs den 21-23 oktober på Föllingen Hotell utanför Kisa Det blev rekordmånga deltagare och inte mindre än 15 nya deltagare. 

Måndagen efter åkte Clas Svahn, Gunnar och jag upp till Roland Östlund som hade en hel källarlokal med ufomaterial samt en del i lägenheten som vi hämtade till AFU i Norrköping.

 

 

En modell av ett "Adamskiskepp" som brytt Gävleborgs UFO-förening under många år

 

Nummer tre av UFO-Aktuellt har också packats och distribuerats till all sugna läsare. Samt att vi haft ett givande styrelsemöte på AFU dit jag hade med mig en del av materialet från Gävleborgs UFO-förening som inte Clas fick med sig.

 

 

Gunnar Karlsson och Jennie Backman under styrelsemötet på AFU, i bakgrunden Ansvarige

för AFU Anders Liljegren

 

 

Irene och Margareta Andersson hjälper till att packa UFO-Aktuellt

 

 

 

 

 

Av Mats Nilsson - 7 november 2016 12:53

Det var ett bra tag sedan jag skrev något på min blogg nu. Det har sin förklaaring i att min dator har lagt av. Då jag för nio år sedan köpte ett mobilt bonemang fick jag datorn helt gratis. Ändå har den hängt med i nio år. Men nu har den sagt upp sig.

Jag kommer att köpa en ny och tills dess jobbar jag på en ännu äldre seg dator. Den fungerar i alla fall skapligt ännu.


Jag kommer att återkomma med mer bloggande då jag kommer in mig med den nya datorn framöver. Tills dess får det bli så här.

Just nu bloggar jag på en förenings dator nere i Sala centrum.


UFO-Sverige har haft både styrelsemöte i Töreboda samt kursverksamhet på Föllingen hotell i Kisa. Deet var den mest välbesökta kursen sedan 1970-talet med 45 deltagare varav 15 var nybörjare. Mycket glädjande.

UFO-Aktuellt nummer 3 och Rapport-Nytt nummer 4 är också ute hos läsarna. När deet gäller Rapport-Nytt så har prenumerantstocken ökat från strax under 200 hundra 2015 till cirka 320 prenumeranter under 2016.

Den 13 november ska UFO-Sverige ha årets sista styrelsemöte på AFU -Arcives for the Unexplained- i Norrköping.


Vi kommer under nästa år att åter ta hem material från bland annat England som annars förstörs i fuktiga källarlokaler.

Clas Svahn vice ordförande och internationelle kontakt håller ofta föredrag både i Sverige och utomlands. Under november ska han hålla ett föredrag i Brasilien.


Jag haltar mig fram med nummer fem av Rapport-Nytt och har fått lite material, skriver en del själv och vill gärna ha mer material av medlemmar. Tidningen ska inte bara spegla mina åsikter utan fleras, då blir tidningen mer mångsidig.


Återkommer! 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards