Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Mats Nilsson - 14 februari 2010 01:24

Lördagen började som vilken lördag som helst..ner på stan, träffa Gunnar, Lina och Anders, fika sen gå en runda till billighetsaffärer, kolla på antikvariat efter böcker....sen handla...

 

Lina klagade tidigt på lite smärta i magen och runt mot ryggen. Vi kom hem och fixade pannbiff, lök potatis, grönsaker, lingon och gräddsås. Det var jättegott.

 

Efter maten började Lina få sammandragningar och värkar som kom tätare och tätare. Jag bad henne ringa 1177 och efter ett par samtal till så ville dom att Lina skulle åka in snabbt till BB, åtminstone för en koll.

Vad skulle vi nu göra...både Gunnar och jag hade druckit varsit glas vin till maten...Lina ringe sin svärfar som kom från Möklinta på direkten. Vi kom till Västerås BB-avdelning klockan 19.00 ungefär.

 

då bara en eller högst två personer fick följa med in på avdelningen så fick Anders följa med Lina in. Gunnar Kent och jag blev hänvisade ett par stolar ute i trapphuset. I trapphuset var det max +5-10 grader. Allt var tyst och stilla....så kom Lina ut och sa att det kunde ta ett tag då läkaren var på en akut operation...så försvann hon. Vi tre satt där ute och fick tiden att gå genom att dra vitsar, gå i trappor för att hålla oss varma.....Så öppnades dörren...Anders tittade ut och sa att det kunde ta ett tag då läkaren inte kommit ännu. Trevligt....

 

Klockan 22.00 kom så Lina ut och förklarade att man skulle ta ännu ett prov och sen ge henne en tablett som skulle verka i 30 minuter innan hon fick åka hem igen. Under den tiden kom en kvinna in genom dörren kraftigt jämrade sig med magen i vädret. Då hon blev insläppt kom Lina ut och sa att vi kunde åka och fixa lite käk på Mc Donalds eftersom det skulle ta ett tag till...Då kom doktorn tillbaka och så småningom tog hon bort alla mätinstrument. Lina fick också veta att den utsatta nedkomsten -fortfarande beräknades till 1 april. Äntligen fick vi åka hem, klockan 00.00 var vi åter hemma. då var vi rejält frusna och trötta.

Gunnar och jag avslutade så lördagen och startade söndagen med ost kex och en rejäl stoor whisky....sen blev jag varm igen....nu klockan 01.50 ska jag sova....hörs

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards