Alla inlägg den 10 mars 2019

Av Mats Nilsson - 10 mars 2019 13:50

Mitt i vårvädret var så vintern tillbaka med stormsteg. Men så brukar det vara i mars. Häromdagen kom Irene hem med från affären Orient House en gul lök, hon tyckte det räckte med en sa hon. Den har räckt till fler matlagningar. Jag gillar äkta Lousiana Cajun chili gryta med mycket vitlök, gul lök och mycket chili. Då håller man sig frisk och magen som för min del får för lite magsyra får sitt vilket gör att jag mår förträffligt. 

 

Mastodont bland lökar

 

Vi fixade just en sådan gryta till dels Håkan E och Maggan för någon vecka sedan. Nu firade vi att Gunnar kommit hem från Filippinerna med mycket presenter till både Irene och mig. Riktigt roligt och snällt gjort. Jag fick lite filippinsk öl som är mycket god. Jag har vid ett tillfälle beställt den på Systembolaget där den blir ganska dyr, men någon gång kan man kosta på sig 52 kronor per flaska. 

 

Chiligrytan blev riktigt god och utan brännskador i munnen

 

 

Bilden tagen hemma hos Gunnar samma dag han kom hem från Davao i Filippinerna

 

 

Jag har också flyttat ett par prylar från vardagsrummets överfyllda hylla till mitt kontorsbord, ganska symmetriskt, eller hur?

 

Jag trivs riktigt bra i mitt lilla hörn på kontoret där bland annat Rapport-Nytt ser dagens ljus

 

I övrigt har jag gjort färdigt nummer 1 av Rapport-Nytt som precis är under tryckning. Ska bli skönt att få ut den. Jag har börjat planera för nummer två och det blir nog bra nummer det med om allt klaffar. 

 

Det blir bland annat en tvådelad tillbakablick 50 år efter första månlandningen i juli 1969

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards