Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Mats Nilsson - 4 januari 2010 22:22

Teknikens under har inga gränser.

Satt och kollade lite på SVT/Play. och hittade ett inslag från Östnytt som handlade om Världens största arkiv. Naturligtvis var det AFU i Norrköping som åsyftades. Då jag inte sett det förut var det roligt att kunna gå in och titta på det i efterhand. Så tekniken har inga gränser.

 

Enda sedan jag var barn och TV´n kom samt att man kunde spela in mysik på magnetband. Då tänkte jag så här att nu kan kan väl ialla fall inte komma längre i utvecklingen. Hela den gränsen får man alltid flytta framför sig.

Det ät lika inom den etablerade vetenskapen. Vem kunde tänka sig för bara cirka hundra år sen att man skulle kunna flyga högre än vad bröderna Wright kunde.

Ändå hör man olika kommentarer från både lekmän och forskare att det går inte att komma i kontakt med andra civilisationer bortom våra gränser.

Vad vet vi hur långt framflyttade gränserna ligger hos andra varelser i universum.

 

Ett exempel, nu håller man på att bygga ut partikelaxeleratorn i Zern så man genom partikelkollisioner ska kunna nudda gränserna till resor i tid och inte bara i rummet.

Det är så spännande och jag vet samtidigt att ajg är så pass gammal att jag får säkert inte vara med om den fulla utvecklingen.

 

Nu ska jag lägga mig och läsa i min spännande bok...natti

 

UFO

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards