Alla inlägg under februari 2018

Av Mats Nilsson - 23 februari 2018 21:12

Livets gång drabbar även UFO-Sverige. I dagarna fick vi besked om att vår vän inom UFO-Sverige Jörgen Bengtsson avlidit den 3 februari. Han kämpade med cancer under sina sista levnadsår och blev bara 50 år. Jörgen var känd som en mycket lugn och diskret kille. Dock hade han ett stort intellekt och en humor som ibland gick åt det svarta. Han var också mycket omtänksam och ville alla väl. Jag lärde tyvärr inte känna honom så mycket vilket var synd. Sista gången var på UFO-Sveriges Riksstämma i Trollhättan där vi fick tillfälle att samspråka en stund. Vi saknar honom.

Här är en bild som Håkan Blomqvist tog på Jörgen Bengtsson den 30 juli 1996 vid hans besök

på AFU i Norrköping. I mitten Ulrika Christensson och Magnus Anderson till höger 

 

 

I dag kom beskedet att vår mångårige medarbetare på Rapportcentralen under många år, Stig Aggestad gått bort också i början av februari. Stig hade polio och tillbringade hela sitt liv i rullstol. Vi sa alltid att det Stig inte har i benen det har han i huvudet. Han var med andra ord en mycket skärpt kille.

Stig skötte UFO-Sveriges Rapportcentral från åren 1980 till 1991. Han var mycket noggrann och hade genom sitt arbete som TV-Recensent och i den position han hade inom UFO-Sverige skaffat sig ett stort kontaktnät. Stig blev 80 år. 

 

En bild på Stig Aggestad so Håkan Blomqvist tog vid ett besök hemma hos Stig i sin

lägenhet i Eskilstuna.

 

 

En bild jag tog på Stig Aggestad i mitten på 1980-talet då Håkan Ekstrand och jag besökte

Stig, vilket vi gjorde då och då under hans tid på Rapportcentralen. 

Av Mats Nilsson - 20 februari 2018 09:17

Nu har vi fått iväg Rapport-Nytt nummer 1. Det känns riktigt skönt. Man kan ta en liten paus från tangentbordet och ägna sig åt lite andra saker. Men visst, skriva blir det ändå framöver. Jag har ett manus som jag vill få klart sen ett protokoll från Veteranfesten på Metso i julas. Det har jag inte hunnit med alls under början på året. Men det är ju god tid. Nu tänker jag i alla fall slå ner lite på takten och några dagar göra lite vad som faller mig in. 

Kort den här gången men jag återkommer. 

Av Mats Nilsson - 7 februari 2018 23:06

Så var då nummer 1 av Rapport-Nytt 2018 klart att tryckas. Det har tagit lite tid men i och med att det endast blir fyra nummer under året så jämnar det ut sig ändå. Allt ska komma i tid. 

Det är alltid en hel del förberedelser och jobb innan man kommer så långt att det blir en färdig tidning. Jobbet är riktigt roligt och det är huvudsaken. Sen att läsarna är nöjda vilket dom varit hittills gör att det blir ännu roligare. 

Jag är en sådan person, att jag kan sitta på förmiddagar, eftermiddagar och får nästan inget gjort.

Så kommer kvällen och det egentligen är dags för sängen. Då kommer inspirationen. 
Det händer att jag skriver tre fyra rader, sen raderar och skriver om ett antal gånger. Sen efter middagen eller fram emot 23-tiden, då kan jag skriva ett par sidor på bara några minuter. 

Men nu ska jag i alla fall gå till drömfabriken. Återkommer!

 

Alla skriver om Donald Trump så måste väl jag också få göra det  

Av Mats Nilsson - 5 februari 2018 19:37

I lördags den tredje februari hade UFO-Sverige sitt första styrelsemöte för året. Det höll vi invid Taxis lokal på Kårtorpsgatan. Det var intressant och givande diskussioner mellan 13.30 och 16.30 Det blev prat om Riksstämman, vilka som skulle hålla föredrag, lokaliteter med mera. 

 

Dess för innan besökte vi traditionsenligt Restaurang Peking. Ett ställe att verkligen rekommendera för de som besöker Töreboda. Den ligger på Storgatan 17. God mat helt igenom, bra service i gemytlig miljö. 

 

Här Gunnar Karlsson, Tage Bång, Clas Svahn, Anders Berglund, Rickard Andersson och

Victoria Tellander-Andersson. Johan Gustavsson och Thomas Michanek utanför bilden.

 

Amerikanarna kommer att skicka upp en bil av märket Tesla i en bana runt solen. Om det talade Clas Svahn på P4 i eftermiddags. Undrar lite varför? Men det är väl en tanke bakom det också.  

 


Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards