Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Sommarhjul, gamla papper och UFO-Aktuellt

Av Mats Nilsson - 10 april 2016 13:25

Det är vår, äntligen. 

I torsdags åkte vi till Morgongåva där en av mina kompisar brukar byta däck höst och vår. Det är alltid roligare då man byter på våren. Nu var jag dock lite orolig eftersom bilen de senaste två månaderna inte gått så bra. Bilen har dragit kraftigt åt höger samt att det har låtit som att man sitter i en helikopter med dålig isolering. Därför bad jag min kompis Tomas kolla på det samtidigt. 

Han kommer in efter att ha bytt och berättar att ingenting är ovanligt, inget glapp någonstans allt ser normalt ut. Hhmm, där går någon tusenlapp igen då tänkte jag. "Vet du vad jag tror" sa Tomas efter en stund, jag tror helt säkert att du har luft i servosystemet. Så gick han ut igen och efter femton minuter kom han i igen. "Nu Mats kan du styra bilen med ett finger. Tomas berättade då att man kan på ett lätt sätt pressa ut luften genom att varva motorn samtidigt som man styr fram och tillbaka, gärna på et mjukare underlag typ grus. Om det var så väl tänkte jag. 

Efter vi fikat och vi tackade för hjälpen och satte oss för att åka hem. Det kändes som att köra en helt ny bil, alla vibrationer, ljud och högerdragning var som bortblåst. Tala om lättnad.

 

Tomas är inte bara en hejare på bilar, han är även suverän på instrument, här drar han en

boggowoggi på sitt piano.

 

 

I går lördag 9 april satt Gunnar och jag och kollade på en tidskrift, Natur & Teknik, jag prenumererade på då jag gjorde min utbildning inom flygvapnet 1966. Där hittade Gunnar ett brev jag skrivit det året om, vad man sa då, de flygande tefaten. Roligt att hitta det. UFO-Sverige bildades inte förrän 4 år senare. I dag har jag skannat det för att bevara digitalt.

   

Mina funderingar jag nertecknade fyra år innan UFO-Sverige fanns.

 

 

I morgon måndag blir det med all säkerhet packning av UFO-Aktuellt nr 2. Jag fick meddelande av Håkan E, att vi måste göra ett tilläggstryck av Rapport-Nytt nummer 1 också då prenumerationer och medlemsantal går i taket, vilket är mycket glädjande. Sen får vi kraftigt öka upplagan till nästa nummer. Vi får se hur det går inom den närmaste veckan.  

 
 
Vickan

Vickan

17 april 2016 21:34

Jag fattar inte varför jag aldrig är här! :( Det måste bli ändring på det nu. Vi kanske borde göra något åt din blogg också, ombyte förnöjer sägs det ju :) Älskar dig papput och krama om mamma Irene ♥

http://ihuvudetpåvictoria.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards