Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Mats Nilsson - 27 mars 2011 20:34

För ett par veckor sedan hade vi fest på Collingatan med några av UFO-Sveriges styrelse. 

I går lördag var det dags igen, men den här gången var det nästan hela familjen som vi inte träffar varje dag precis. Då dök min dotter Tea Onerhed med mannen Peter, döttrarna Carolin och Ninni upp, först till Lina som bjöd på kaffe och hemgjord drömtårta. Dit hade även Emmas Gudmor rest ner från norra Dalarna. Hon måste ju hälsa på sitt gudbarn ibland. Efter en stund hos Lina & Anders kom alla till mig för mat. Det blev korv stroganoff som Tea hade stått hemma och gjort i ordning till alla. Hon är också fantastisk min Tea. Då maten var uppvärmd och riset klart dök Jessika och pojkvännen Alexander upp. Gunnar hade kommit tidigare och nu var vi nära nog fulltaligt, 13 personer Emma inräknad.


Ninni var den perfekta barnvakten, jättesöt med sin aniktsmålning 


Lilla Ninni som är fem år fann sig väl tillrätta och älskade att vara barnvakt åt Emma. Emma fyller ett år den sista mars och då kan inte Tea med barnen vara med varför dom kom den här helgen istället. Nästa helg kommer min andra flicka Sandra och hennes familj samt Lina och allas vår kompis Cissi Lundberg. 


Livet som pensionär blir bra mycket rikare när det finns barnbarn i huset ibland. Jag njöt hela lördagen. 

Synd bara att tiden går så fort och jag kommer ihåg Tea när hon var i Ninnis ålder med samma spring i benen och alltid något att hålla på med. 


  

När Emma inte var hos Ninni landade hon i famnen på sin egen gudmor

Camilla Jarpe


Maten smakar bra tyckte Jessika, Lina och Camilla


Alla äter med god aptit. Camilla, Peter, Carolin, Tea, Alex, Jessika och Lina med ryggen mot kameran


Gunnar och jag satt i soffan då det var fullt kring bordet. 

Det var en sådan där helg som man minns länge. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards