Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Mats Nilsson - 27 augusti 2010 23:43

Dagen har varit fullt av sysslor, från att köra Anna-Nita (syrran) till Uppsala där hon hoppade på Y-bussen till Kramfors där hon ska vistas med en väninna en vecka. Trevligt att hon också kommer ut lite.

 

  

En fler timmars bussresa framför sig, syrran ska till Kramfors

 

I Uppsala träffade jag min ena flicka som hade införskaffat ett par födelsedagspresenter i efterhand. En sak jag saknar var en brödrost då jag tycker om att äta rostat bröd med marmelad till frukost. Nu fick jag en sådan. Den förra var livsfarlig då mekanismen hakade upp sig med ojämna mellanrum. En av gångerna fick jag ialla fall bekräfatat att min brandvarnare fungerar utmärkt.

 

Jag fick också en byst av Drottning Nefertiti (1380 f.Kr - 1331 f.Kr)

Det var mycket roligt då jag har ett par byster av Tuthanchamon men ingen på hans faster. Nefertiti var nämligen drottning och gift med Amenhotep IV.

Det passar bra till den underbart fina bok på nära 600 sidor

jag fick av Gunnar Karlsson, boken kan ni se här nedan samt denna underbara byst. Tack alla.

 

  

 

 

 

Dagen avslutades ute på DHR´s kursgård Lagersberg där jag och Gunnar hämtade ett par deltagare från RSMH, gården ligger fint vid en vik av Mälaren med Strömsholm på andra sidan viken.

 

  

Den mysigt belägna kursgården lagersberg invid en vik av Mälaren

 

Styrelsemöte i UFO-Sverige

I morgon lördag är det dags för UFO-sveriges första styrelsemöte under höstterminen. Så nu är det dags att hoppa isäng då natten redan är en bit på väg.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards