Alla inlägg den 21 juni 2019

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton. 

Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat, enbart filippinskt. Vi bjöd Salas filippinska medborgare (mest kvinnor) med deras män. Det blev ritkitg trevligt och solen visade sig från sin rätta sida. 

I dag Midsommarafton verkar det också bli en fin dag då vi kommer att fira i trädgården, jag får återkomma om det. 

 

Inget saknades på festbordet

 

 

Vår vän Marina plockar åt sig vad hon vill ha

 

 

Marina med mannen Jim trivdes kring matbordet 

 

 

Ronny och Maye trivdes också

 

 

Min fru Irene gav broder Gunnar en riktig bamsekram

 

 

Mot kvällningen höll vi till inomhus med Annabelles hemgjorda jordgubbstårta som var mer än god!

 

Jag har också gått igenom min Egyptiska samling vilken börjar ta jätteplats i vårt vardagsrum. Kallar det "Det egyptiska rummet". Kolla själva.

 

Min egenhändigt beställda papyrustavla från Egypten med mitt namn på Tutankhamons språk.

Beställde den vid en resa i Egypten för ett antal år sedan

 

Förbundsarken vilande på sfinxer  

 

 

Lite av samlingen

 

 

Gravarnas beskyddare Anubis vaktar Egyptiska rummet åt mig

 

 

Min stolthet, en Egyptisk soffa funnen på second hand i Västerås förra sommaren


Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards