Alla inlägg den 1 maj 2019

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida. 

   

 

2019 års Riksstämma i Uppsala blev en hit. Trevlig och intressant i vackert väder hela helgen. På fredagen samlades vi för byggande av utställningen. Det är ett pysselgöra med alla skärmar modeller och rollups. Men alla jobbade tillsammans så det fungerade klanderfritt. 

 

Gunnar i färd med att bära utställningsprylar till lokalen för avsedd utställning

 

 

Fångade Håkan i ett hopp ner från vagnen 

 

 

Peo Wärring och Kenth Cederborg i färd med att montera rollups

 

 

Tobias Lindgren färdigställer bokbordet

 

 

Allt klart att ta emot besökarna på lördagen

 

 

Den klassiska ufo-dockan är också på plats

 

Efter att utställningen var klar ar det av till den grekiska restaurangen Tzatziki där vi fick mycket god mat. Själv valde jag kalvstek med kantareller och rödvinssås. mycket gott måste jag säga.

 

 

Då det är nära mellan Sala och Uppsala valde vi, Håkan, Gunnar och jag att åka emellan då det blev billigare än att bo på Hotell. Under fredagskvällen hade Victoria, Rickard och barnbarnen kommit till Sala. Det blev prat och skratt innan vi somnade för att orka upp till Riksstämman. I vanlig ordning startade vi klockan tio med årsmöte och efterföljande konstituering av styrelsen och allt tog femtio minuter.

 

Efter konstitueringen var det dags för gruppbild av nya styrelsen, samt två barn 

 

En enkel lunch blev det bestående av för min del Fisch & chips.

Klockan tolv slogs dörrarna upp till utställningen och föredragen. Det hade redan tidigare kommit folk som fick vänta till öppnandet. I ett slag var det fullt med folk i lokalen. Intresset var stort och många hade frågor och kommentarer. Ingen av de besökare vi talade med hade något negativt att säga vilket var glädjande. Hörsalen på Ekonomikum var fullsatt vid båda föredragen. 

Glädjande nog dök det upp två "gamla" ufologer, Gudrun Andersson från Gamla VBU (Västerbergslagens UFO-förening) och Christer Nordin, ordförande i UFO-Sverige mellan åren 1980 till 1988. 

 

En bild av några old timers. Från vänster Roger Ersson, Mats Nilsson, Carl-Anton Mattsson,

Håkan Ekstrand och Christer Nordin. Med andra ord, vi som varit med sedan 1970-talet

 

 

Efteråt plockades allt ner rask takt och forslades till skåpvagnen Tobias Lindgren hade med sig. Själv ville jag hem och vila då jag vid midnatt skulle hämta vår vän Peggy som kom till Arlanda klockan 01.10 med flyg från Grekland. För att jag inte skulle somna följde både Irene och Victoria med i bilen. Allt gick lätt och jag kände mig ovanligt pigg hela natten. Jag kom i säng 04.30 på söndagsmorgonen. Efter lunchen åkte familjen tillbaka till Stora Krokek och allt var sig likt igen. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards