Direktlänk till inlägg 18 september 2018

Lite trist dag, UFO-Sverigeresa och Rapport-Nytt

Av Mats Nilsson - 18 september 2018 16:07

Jag kommer ihåg. Valborgsmäsoafton 2012 då Irene skulle åka hem till Filippinerna för att skaffa pemanent uppehållstillstånd. Man visste inte hur det skulle gå. Men så stod glädjen högt i tak den 3 december samma år då hon kom till Arlanda för att få stanna i Sverige och Sala. 

 

Nu är Gunnar Karlsson i samma situation. Söndagen den 16 september var han til Arlanda med sin fru Janeth. Hon skulle åka hem och fixa med permanent uppehållstillstånd. Det var en trist dag för Gunnar. Tyvärr kunde jag inte vara med då jag var på resa med UFO-Sveriges övriga styrelse till Åland där vi hade ett styrelsemöte på båten Cinderella. 

 

Fredagen före Janeths avresa bjöd Gunnar på middag på Salas bästa restaurang, Sala Torg. Det var en fantastisk god middag där jag tog en plankstek. Till det delade vi på en flaska rött vin.

 

Janeth och Gunnar på Restaurang Stora Torget hemma i Sala

 

 

 

Min plankstek var väl tilltagen och riktigt god. Köttet var exakt som jag beställt, medium

 

 

 

En bild Irene tog då Gunnar och Janeth gick hem. Hus nummer två i rött tegel känner säkert

en del UFO-Sverigemedlemmar igen. Det var mitt förra hem där UFO-Sverige hade sitt

dåvarande kansli på Östra Tulegatan 43

 

 

Lördagen den 15 september skulle UFO-Sverige ha ett styrelsemöte i Sala. NU kom Rickard Andersson på den smarta idén att istället ha mötet på Cinderella.  Vi blev 11 personer då ett par hade fått förhinder att följa med. Det blev en lyckad resa med fint väder under båda dagarna. 

Irene och jag anslöt oss till Clas Svahn och Anneli i Järfälla och samåkte till Vikingterminalen. 

 

Vi fick gå ombord en timme före alla andra och startade vårt möte klockan 16.30 Det gick ganska snabbt och runt klockan 20.00 var vi klara för att gå till hytterna och snygga till oss. Klockan 21.00 hade vi bord i buffésalongen. Maten var riktigt god. Själv backade jag två gånger. Efteråt var det fria aktiviteter och vi samlades i dansrestaurangen, pratade och hade allmänt trevligt. Victoria och Rickard var uppe och dansade likaså Clas och Anneli.  Själv satt jag och vilade min onda höft och drack en öl. Irene gick till hytten vid 11-tiden då hon var trött efterjobbet. Jag höll ut till halv tvåtiden då jag gick till hytten. 

 

Vi var uppe vid 7.30 och eftersom brunchen serverades vid 10.30 gick vi till Caféet och tog kaffe och en ostmacka. På vägen dit träffade vi på Victoria och Rickard som anslöt sig till fikat innan vi gick upp å däck en stund. 

 

Utanför konferensrummet annonserades vårt möte på en tavla

 

 

 

Till mötet bjöds det på kaffe och landgångar. På bilden är styrelsen samlad. Från vänster

Tobias Lindgren, Jennie Backman, Rickard Andersson, ordförande för dagen Clas Svahn,

Victoria Tellander-Andersson, Johan Gustavsson, Peo Wärring, Bloggaren själv och 

Kenth Sedeborg

 

 

 

En liten samling på däck för att kolla på stjärnorna då det var en fin ljummen kväll

 

 

 

Victoria och Tobias njöt av maten

 

 

 

Bilfärjan strax intill Furusund

 

 

 

Irene njuter av sjöluften 

 

 

 

Skönt att närma sig Stockholm igen på söndagseftermiddagen 

 

 

Under tiden satt Niklas Svahn hemma i Solna och sammanställde Rapport-Nytt nummer tre efter att ha fått allt material från mig innan vi åkte iväg. Nu är tidningen på tryckeriet och kommer med all sannolikhet i slutet på veckan.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards