Direktlänk till inlägg 8 augusti 2018

Utlandsgäster, benproblem och bröllop samt kommande styrelsemöte

Av Mats Nilsson - 8 augusti 2018 11:21

Jag har vissa fritidsproblem. Fritiden räcker helt enkelt inte till. Därav detta långa uppehåll.

Det har varit en intensiv och internationell sommar för oss här i Sala. Först kom det vänner från Norges västkust. En väninna till Irene och hennes norske man som var i Sala en vecka. Se tidigare inlägg. Sen kom det ett gäng från Spanien som jag också nämnt tidigare. Sommaren har varit helt otrolig och varm. Vi har aldrig behövt grunna på vilka kläder vi skulle ta på oss, om vi skulle kunna vara ute eller sitta inomhus. En del gånger blev det ändå inomhus då det var för varmt att vara ute. Det var i alla fall åt rätt håll. 

 

Vår kompis och käre vän Anna-Belle Pastoril och hennes norske pojkvän hade beslutat att gifta sig den 4 augusti. Då skulle ytterligare två gäster från Madrid komma. Jag hämtad dom på Arlanda Terminal 2 på fredagen. Två rara och trevliga damer. Vi blev kompisar på en gång då personkemin var 100%. 

Irene och jag hjälpte Anna-Belle och Arne med en del som skulle fixas inför deras stora dag.  Anna-Belle var till stor hjälp under Irene och mitt bröllop 2014 så det kändes bara rätt att kunna bjuda igen nu. 

 

Våra filippinska gäster från Madrid. Maura och Cora 

 

 

 

Honnörsbordet klart i väntan på brudparet 

 

 

 

Klart, nu är Anna-Belle och Arne man och hustru. Ett vackert bröllop

 

 

 

Uppställning för fotografering utanför Kyrkan

 

 

 

Mannekänger från Stockholm tillika kandidater till Miss Philippines 

 

Sen har det varit det här problemet med mitt vänsterben som inte fungerat. Jag har varit tre dagar i veckan för omläggning av irriterande sårbildning sedan maj månad. Nu är det dock läkt och jag fick besked från Kärlkirurgin i Västerås att tidigare blodproppar skadat venklaffarna så blodet inte cirkulerade som det borde. I går (7/8) fick jag brev från min läkare om erbjudande till operation genom att avlägsna vissa delar inuti benet som skadats. Jag tror jag ska ringa upp honom och tacka ja så kanske man slipper stödstrumpa och andra bieffekter. Ingreppet görs med lokalbedövning. 

 

På lördag den 11 augusti håller UFO-Sverige sitt första styrelsemöte efter sommaruppehållet. Det blir hemma hos Clas Svahn. Det är alltid trevligt att träffas igen efter uppehållet. Mötet därefter kommer att hållas på Collingatan 5 i Sala i september. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards