Direktlänk till inlägg 4 april 2018

Påskmiddagar och ufo-jobb

Av Mats Nilsson - 4 april 2018 23:26

Påsken 2018 blev en fantastiskt trevlig helg. På Påskaftonen gjorde jag för första gången en älggryta som blev supergod. Vi var bara tre personer, Irene, Gunnar och jag själv. God mat med sill och tillbehör, sen grytan. Vi tog sedan kaffe, glass med chokladsås och en whisky.

 

En uppskattad älggryta  

 

Annandag Påsk var vi bjudna till vännerna Anna-Belle och hennes dotter Patricia samt Marina. Mina goda vänner och medarbetare på det äldreboende jag jobbade på innan pensionen.  Där blev det allehanda rätter från havet. Krabba, bläckfisk och lite annat. Det avslutades också med glass.

Så nu kommer det tider med avstånd till godsaker. Jag har konstant legat i vikt på 95 kg i elva år och vill inte bryta den trenden i alla fall inte uppåt.

 

Patricia Stadling och Anna-Belle Pastoril vid annandag påskbordet

 

 

Min fru Irene och Marina DeVera lät sig väl smaka av godsakerna 

 

 

Potatis, ris och kött av både kyckling och havsdjur serverades

 

 

En filippinsk fruktcoctail  som jag gärna avstår ifrån, men glassen var riktigt god

 

 

Emellan måltider och TV-tittande på vetenskap och Kunskapskanalen så arbetar jag för fullt med Rapport-Nytt nummer två. 

 

Nu har jag hållit mig hemma ett bra tag men på fredag är det dags igen att (som det heter i sången) Hit the road. Det blir styrelsemöte i Ängelholm på lördag den sjunde april. Då får jag träffa Victoria, Rickard och övriga styrelsemedlemmar. Ska bli kul. 

 

Våren, eller senvintern kanske man ska säga, har varit lite kämpig med dödsfall inom organisationen. Först Jörgen Bengtsson från Vänersborg, en härlig kille som inte fick vara med längre, samt också Stig Aggestad, mångårig medarbetare på Rapport-centralen och personlig vän till många av oss. 

 

Men nu vänder vi blad och går vidare med de ovan nämnda i färskt minne. 

Vi har mycket att se fram emot inom UFO-Sverige, många utmaningar väntar och många fall väntar på att bli lösta.

Jag tänker också på AFU som kämpar dagligen både med ekonomi och platsbrist i sina lokaler. När jag först kom i kontakt med AFU så hade man en lokal i en källarvåning. Sen har det växt enormt under de här åren. Det rör sig om cirka 40 år sedan jag första gången kom till Norrköping och den enda lokalen. Nu är det 2018 och AFU rymmer 12 lokaler fullsmockade med böcker, tidskrifter, rapporter, foton, inspelade radio och TV-program och mycket annat. Allt rör det sig om material från hela världen. En skattkammare utan dess like.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards