Direktlänk till inlägg 26 mars 2018

Semesterhelg, bröllop och kommande arbeten

Av Mats Nilsson - 26 mars 2018 22:22

Jag har haft en skön semesterhelg från fredag 23 till söndag 25 mars. Min dotter Victoria fyllde år den 22 mars och mitt barnbarn Emma fyller 8 den 31 mars. Så jag slog ihop allt och åkte ner på fredagen. Det var riktigt skönt att inte tänka på någonting mer än familjen. Rickard jobbade fredagen och lördagen, så vi fick umgås på kvällarna. På lördagen åkte vi andra in till Mjölby och handlade. Det blev både Willys, Lindex och systemet. Vi åt gott och pratade mycket. Dagarna före hade Rickards mamma gått bort efter en längre tids sjukdom. Alla som gjort det vet att det alltid är jobbigt att mista sim mamma. 

 

Det är så otroligt roligt att komma ner till Stora Krokek då barnbarnen Emma och Linnea blir så glada att dom inte vet sig till. Genast sprang dom upp och hämtade sina sängkläder för nu skulle dom sova i amma rum som morfar.  "Morfar, Ska du sova här två nätter nu"? Utbrast Linnea på mitt jakande svar utbrister hon..Jaaaa! 

 

Under min bortavaro passade ett par av mina kompisar på att gifta sig och Irene som var hemma fixade i ordning bruden och arrangerade festen. Det var ett Filippinsk/Svenskt bröllop. Då jag kom hem på söndagen var brudparet kvar och vi åt en gemensam lunch innan dom åkte hem till sitt. Jag ar som sagt inte med mer än i tankarna. 

 

 

Emma älskar att rita och busa med morfar 

 

 

Linnea älskar att dansa och sitta i morfars knä vid TV´n

 

Nu är jag tillbaka i verkligheten med post, skriverier och en del annat som ska göras. Hemmet ska skötas mest av mig nu när Irene jobbar nästan heltid. Jag är så glad att hon fått jobb.

Sen har hon sin massage verksamhet på helger och en del kvällar, beroende på kundtillströmning. 

 

Snart är det Påsk och då får jag tillönska alla läsare av min blogg en riktig trevlig helg. Då ska jag passa på att vila. Helgen därpå bär det av till Ängelholm på styrelsemöte och då träffar jag Victoria och Rickard igen.

Jag ska färdigställa Rapport-Nytt nummer två innan april månads utgång. 

 

Första helgen i maj då bär det åter av till Skåne och Lund där UFO-Sverige ska ha sitt årsmöte och Riksstämma för allmänheten. 

 

Sen närmar sig sommaren får vi hoppas även om det ser rätt illa ut just nu , med en temperatur som knappt orkar över nollan. För ett par år sedan var det 20 grader i mitten på mars. 

Nu tar jag kväller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards