Alla inlägg den 31 januari 2018

Av Mats Nilsson - 31 januari 2018 14:49

När jag satt i går kväll och gick igenom lite bilder, slogs jag av nostalgiska tankar. Från början av 1980-talet och fram till 2000-talet var vi regelbundet till Enköping och den så kallade UFO-stugan vid Ullundakorsningen. Varje onsdagskväll samlades vi där. Det var Jörgen Granlie, Arnold Idebring, Irene Åkersén, Roland och Anita Andersson samt några till. Så kom beskedet. Stugan skulle rivas för att tomten skulle användas till andra ändamål, varpå vi blev vräkta. Det var lite av en idyll ibland de höga vackra björkarna. På somrarna var vi där och hjälptes åt med gräsklippning och iland härliga grillkvällar i det ljumma sommarvädret. 

 

UFO-stugan med den mysiga gården

 

Tomten skulle användas, sa man på kommunalt håll. I höstas togs detta foto, antingen av mig, Gunnar eller Clas Svahn. Det har alltså gått snart tjugo år och som ni kan se på bilden så arbetar Enköpings kommun med snigelfart, vilket inte är ovanligt. 

 

Bild tagen på samma plats i höstas  nära tjugo år efter att tomten skulle användas till annat

 

 

I går (30 januari) började jag lite med att skriva för Rapport-Nytt numer två. Det blev en två sidors artikel om vad vi i måndags kunde se på Vetenskapens Värld. De nya vetenskapliga uppfinningarna som gör det möjligt att undersöka Keopspyramiden utan att röra en ena sten. Mycket intressant forskning. Jag har försökt få tag på Dr Zahi Hawass för en intervju eller ialla fall en kommentar. Vi får se hur det går. 

 

Den välkände arkeologen Dr. Zahi Hawass 

 

 

 


Här är en bild på Khefren pyramiden från en plats där jag själv stått och beundrat utsikten

 

På lördag har UFO-Sverige sitt första styrelsemöte, denna gång i Töreboda med Tage Bång som värd. Denne gräslige man (Skojar) Tage tycker jag målar upp honom som vad jag egentligen tycker om honom. Om det hade vi ett samtal i dag. Vi kan verkligen skoja ihop lika som vi kan diskutera viktiga frågor. Därav min kommentar. Vi kommer bland annat att ta upp frågan om Riksstämman i Lund i maj samt en hel del andra viktiga frågor. 

 

 

Gruppbild på styrelsen under styrelsemötet på AFU den 11 november 2017

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards