Alla inlägg den 30 juli 2017

Av Mats Nilsson - 30 juli 2017 09:46

Sommaren har hittills varit rätt skaplig vad gäller värmen, dock alltid molnigt, en hel soldag så här långt. Men jag är nöjd hittils. 

Vi har haft lite semester, åkt runt lite i grannkommunerna.

 

Den 19 juli firade Irene och jag treårig bröllopsdag med en dagskryssning till Åland. Mycket trevligt med god mat och dryck. Syrran och Gunnar var givna reskamrater.

 

Det blev en lång bussresa innan vi var framme i Kapellskär

 

 

En tur på däck i blåsten även om det var varmt

 

 

Irene var på spexhumör

 

 

I väntan på att återvända hem kollade vi ut och inkörning av bilar

 

 

Den 20 juli hade vi tillsammans med våra filippinska vänner en picknick hemma i stadsparken. Sala har en riktigt fin park, med dammar och vita broar. Det blev en gemytlig eftermiddag med mycket mat, prat och skratt. 

 

Picknick i det gröna i Sala stadspark 

 

 

Hela gänget samlat för fotografering

 

Rickard och Victoria hade planerat en ufo-fest hemma i Stora Krokek som traditionen bjuder. Nu blev det lite tunnsått med deltagare då Clas Svahn och Carl-Anton med fruar hade rest till Kambodja. Håkan och Maggan reste till Tyskland. Det fungerade ändå med Tobias Lindgren, Johan Gustavsson, Gunnar, jag, barnbarnen samt ungdomarnas grannfru "Pyret".

 

Huset i Stora Krokek med Gunnar och Rickard på altanen

 

 

Ett återkommande besök är till en av granngårdarna som har detta husdjur. Det diskuteras

om det är en Lama eller en Alpacka. Hur som så hör det till mina absoluta favoritdjur 

 

 

På kvällen var det dags för ett parti kägelspel där vårt lag ledde men förlorade på slutet

 

 

Måndagen den 24 körde vi syrran till Uppsala och Y-bussen till Kramfors dör hon brukar tillbringa en vecka varje sommar. Därefter åkte vi, Gunnar Irene och jag till Örsundsbro, ett trevligt ställe mellan Uppsala och Sala. Vackert väder hela dagen och på uteserveringen åt vi Rödspätta, färsk potatis och remouladsås. Irene valde lövbiff.

Irene och Gunnar i Örsundsbro vid minnesstenen över Robert Von Kraemer 1791-1880

Landshövding i Uppsala län mellan 1860-1862

 

 

Man har en fin båthamn vid Örsundaån i Örsundsbro

   

 

Den 28 juli var det Gunnars födelsedag som firades efter att vi packat nummer 2 av UFO-Aktuellt på Håkans jobb. Gunnar tog oss sedan med till en ny Indisk restaurang i Centrala Västerås Namaste, där vi åt buffé. Mycket gott och lagom starkt. Jag gillade köttet marinerat i grön curry. 

 

All semester har även ett slut och jag ska börja med Rapport-Nytt nummer 4 som bör komma ut i slutet av september. 

Innan dess tar jag mig en kopp UFO-kaffe. 

 

En kopp kaffe på det här är inte alls dumt 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards