Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Rapport-Nytt och lite annat

Av Mats Nilsson - 9 februari 2017 22:29

Jag har nu varit utan bil ett tag, då den står där den står nere i Munka Ljungby. Jag vet i dag inte vad jag ska göra. Fixa den eller sälja den. Det får visa sig framöver. Trots allt går det bra. Lite svårt med oberoendet är det ju, speciellt då man ska handla lite större partier. Fördelen är att det blir billigare. 

 

I övrigt lever jag ett ganska gott pensionärsliv och har jag fullt upp med olika projekt. Skriver för fullt på Rapport-Nytt nummer 2 och inväntar det färdiga resultatet av nummer 1.

Ska börja planeringen av nästa styrelsemöte som kommer att hållas här hemma i Sala den 5 mars. Det ska finnas plats, Irene ska planera en matsedel med mera, men det är bara roliga saker. Sen en för mig viktig del, det sociala livet, träffa kompisar, ta en fika. En gång i månaden går vi ut på Gillet och äter en bit god mat. Något måste man unna sig ibland. 

 

Jag har även hunnit en lite smärre storstädning av kontoret och fått en skön läshörna och min skrivarlya ser ut som vanligt, mycket pryar, pärmar och papper. 

 

 

En skön läshörna om jag hoppas kunna utnyttja lite oftare än tidigare

 

 

 

Andra änden min skrivhörna, där tillbringar jag nog mesta tiden på dagarna

 

 

Läkarna håller koll på mig och den 14 februari har jag en tid för provtagning, blodtryck med mera. Ingen förtäring på kvällen och morgonen före. Det är bara at rätta in sig i ledet och hitta något gott efteråt som kompensation. 

 

Våren ser positiv ut med ett par utgivningar av Rapport-Nytt, UFO-Aktuellt och sen riksstämman som kommer att hållas på Armémuseet i Stockholm lördagen den 27 maj. Det ska verkligen bli intressant. I vanlig ordning träffas vi och bygger utställning på fredagseftermiddagen för att sedan gå ut och äta en bit mat. På lördagens förmiddag årsmöte och efter lunch slås portarna upp för den externa delen. Jag återkommer säkert om det längre fram i vår. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards