Alla inlägg den 19 september 2015

Av Mats Nilsson - 19 september 2015 14:06

Det händer mycket emellanåt. Jag hade besök av Victoria, Rickard och barnbarnen under fyra dagar i anslutning till min 70-årsdag. Då dom for hem följde jag med i min bil då det både var flytt av lite småsaker till deras nya ställe dom ska bo på i Ödeshögs kommun. Jag skulle också vara barnvakt då båda skulle på kickoff via deras arbete. Jag ville inte att någon av dom skulle vara tvungen att vara hemma med barnen. Det blev några roliga dagar och jag for hem glädjefylld.

 

Vi var ut till huset som ligger två kilometer in mot landet från Vättern räknat. Ett hus med stora utrymmen för dom själva och barnen samt en stor trädgård. Vi tog med några lådor småsaker då vi åkte ut till huset, städade och torkade ur skåp i köket. Ett kök modell stort bondkök. Fantastiskt med både moderna tillbehör samt en vedspis som vi testade att elda i då man sagt att det var helt ok. Mysigt med en sprakande spis medan vi fixade i köket.

 

Huset dit Victoria, Rickard och barnen flyttar nästa vecka

 

 

Ett stort och rymligt kök något man saknar i dagens moderna hem

 

 

Köket ur en annan vinkel

 

 

På tal om barnbarn. Emmas farfar tog det modiga steget och for iväg till Filippinerna och hälsa på en facebook-kompis han fått där. Just nu är han i Kananga och hälsar på hos Irenes familj, mamma, syskon och barn. Fantastiskt gjort av honom tycker jag. Han är modig.

 

Filippinare är otroliga på att välkomna sina gäster

 

 

Kent med sin väninna från Facebook

 

 

Kent blev genast poppis med Irenes vänner och familj

 

Tidningen Rapport-Nytt nummer 4 ligger klar för distribuering vilken dag som helst. Jag får de från tryckeriet i Norberg i veckan. 

Då måste namnlistorna göras klara snabbt. 

Håkan E som fixar registret befinner sig just nu på hemresa med bil genom norra Europa, Holland och Tyskland. Han, Clas Svahn och Carl-Anton Mattsson har varit i England för att återigen forsla hem material från de svenska ufologerna och därmed räddas från undergång. 

 

Stundande äventyr blir en 24-timmars resa till Åland med Cinderella. Därefter ska vi packa Rapport-Nytt. 

Jag återkommer med mer info senare.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards