Alla inlägg den 26 april 2015

Av Mats Nilsson - 26 april 2015 21:36

I fredags 24 april åkte vi (Håkan Ekstrand, Gunnar Karlsson och jag) till Norrköping då filmen Ghost Rockets hade premiär på biograf Cnema på Kungsgatan. Jag såg filmen första gången på Victoria i Stockholm. Filmen är oerhört välgjord, spännande och med humoristiska inslag. Den speglar inte bara fallet Nammajaure utan hela organisationens arbete, dess kamratanda och helt enkelt hur UFO-Sverige fungerar. 

Den ska nu också visas i Göteborg och Kalmar. 

Jag väntar med spänning när den kommer att visas på SVT 1 i höst. Populär är den och tydligen vi som medverkar också. Både Clas och jag fick skriva autografer på scenen efter visningen. 

 

Håkan Blomqvist från AFU i Norrköping på väg till premiären

 

 

Dagen före blev Clas intervjuad vid en presskonferens med anledning av filmen

 

 

Anders Liljegren och Håkan Blomqvist AFU här vid UFO-Sveriges logga

 

 

Före filmen höll Clas Svahn ett litet anförande om UFO-Sverige och de projekt vi drivit och driver i Norrland

 

 

I foajén stötte Gunnar och jag på Andreas Ohlsson, Stockholm. En före detta styrelsemedlem 

 

 

Efter filmen, en liten gruppbild på några UFO-Sverigemänniskor. Från vänster Johan Gustavsson, Håkan Ekstrand, 

Roger Ersson, Gunnar Karlsson, Carl-Anton Mattsson med frun Britt-Marie

 

Vi har även packat och skickat iväg UFO-Aktuellt till våra prenumeranter och i morgon måndag den 27 april går Rapport-Nytt nummer två ut till sina prenumeranter. 

 

Irene på en lite bensträckare under packningen av UFO-Aktuellt

 

I övrigt har vi hunnit med att både trädgården och ha gäster på grillning samt grillat ett par gånger själva. Det är en mysig tid som nalkas.

Den 2 maj är det Riksstämma i Trollhättan med interna förhandlingar och sen utställning, föredrag och en efterföljande frågestund. Slutar här då jag måste få iväg lite papper inför stämman. 

 

Trädgårdsarbete med grävning av land. Det är inte alls vad det ser ut som. Vi får nog inte tillbringa vår sista vila

på gården  

 

 

Fläskytterfilé är tacksamt att grilla

 

 

En dag fick vi grilla på balkongen, vi bor högst upp, och sen äta i rummet på grund av kall blåst

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards