Alla inlägg den 23 april 2015

Av Mats Nilsson - 23 april 2015 15:07

Grillpremiären blev i år den 19 april. Det känns alltid roligt när man har gården i ordning, räfsat, landen grävda och utemöblerna på plats. I nästan tre dagar jobbade vi med att få ordning bland växter, fjolårets löv och trädgårdsland.

Sen var det bara att tända grillen och duka ut för vårfest. 

 

Irene är i färd med att ska gräva om landen för potatis och grönsaker, en del är redan uppe i krukor inomhus som

ska sättas ut lite senare

 

 

Räfsat och klart för gräs och blommor att börja spira

 

 

Äntligen, nu är fläskfilén klar att avnjutas till sallad och ett glas gott vin 



I övrigt har det varit mycket att göra, förbereda nummer två av Rapport-Nytt som nu gått i tryck. Vi har i dag fått iväg UFO-Aktuellt nummer 1, det stundar en ny filmpremiär i Norrköping av Ghostrockets och det blir Riksstämma i Trollhättan den 2 maj. 


Jag har också fått lov att ta itu med att försöka hitta en ny hjälp med sammanställningen av Rapport-Nytt då min kära kollega Leif i Sundsvall inte kommer att hinna med arbetet med tidningen efter detta års slut. Nu har jag lite tid att föröka knyta en annan duktig samarbetspartner till vårt arbete med hopp om att han ska tacka ja. 


Jag har under våren tackat nej till några uppdrag inom RSMH på distriktsnivå då jag känner att jag vill ha lite tid över till annat, både familjen och UFO-Sverige ligger mig varmt om hjärtat och då vill jag prioritera lite. Då fick Brukarrådet och vice ordförande i distrikt Västmanland stryka på foten. 

jag har uppdrag som stödperson inom Rättspsyk kvar samt att jag fortfarande engagerar mig i RSMH lokalt i Sala då det behövs. 

Jag känner mig oförskämt nöjd med att vara pensionär och kunna styra över min tid. Jag tror att det är viktigt att ändå ha rutiner och det gör att man trots pension känner sig nyttig. Därför är jag på mitt kontor runt klockan 9 varje morgon, går igenom e-post, skriver i dagboken, tar emot ett och annat samtal samt besöker Postfacket och då kan det vara post som ger mer arbete under resten av dagen. Artikelskrivandet tar också en stor del av min dag. Den här årstiden blir det mest sena kvällar då jag vill vara ute och ta vara på våren och sommarens fröjder.  

 

I går den 22 april packade vi nummer 1 av UFO-Aktuellt i Västerås tillsammans med Gunnar Karlsson  och

Håkan Ekstrand



Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards