Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Jordskott, Rapport-Nytt och ny maskivara. Ghost Rocket

Av Mats Nilsson - 18 februari 2015 10:35

Äntligen har den nya TV-serien "Jordskott" haft premiär på SVT 1. Sänds måndagar kl: 21.00 Två repriser. 

Serien handlar om barn som spårlöst försvinner i den lilla staden Silverhöjd (Sala). Irene och jag blev tillfrågade på ett tidigt stadium om vi ville vara med som statister. Irene svarade ja men jag skämtade lite och sa att jag bara tar huvudroller. Då skrattade regiassistenten och lovade mig ett par talroller eftersom alla andra roller var tillsatta. Nu vet man inte hur mycket som klippts bort men hoppas kan man alltid. 

Det var hur som helst roligt att vara med och se hur det går till. Det var mycket väntan, det skulle byggas räls för kameraåkning, det skulle kläs om och man skulle stå på vissa platser, det var omtagningar och när man trodde att allt var klart, då skulle det tas om samma scener ut andra vinklar, från luften och solen måste gå i moln och det ena med det andra. Men det var jätteroligt.

Vi fick gå till ett kontor för genomgång, blev tillsagd vad man skulle göra, sen bege sig till inspelningsplatsen för dagens tagningar. Det påminner mycket om den amerikanska storsatsningen "Twin Peaks". Jag bara älskade den serien.

 

Näst intill en rysare som utspelar sig i "Silverhöjd"


 

I väntan på att kamerarälsen blir klar


 

Mycket ska klaffa. Under nästan 6 månader har vi vant oss av Sveriges Televisions bilar som synts överallt i stan


 

Så var det dags för "Tystnad....Tagning"


 

Omtagning från luften


 

Irene i väntan på tagning



Nummer 1 av Rapport-Nytt har gått ut till alla läsare. Det är lika kul som vanligt att göra den tillsammans med mina medarbetare runt om i landet.   Det blir också lättare nu att arbeta då jag av en vän i Kolbäck har inköpt en bättre begagnad kopiator. Det är både skrivare kopiator och skanner. De två sista funktionerna har jag länge varit i stort behov av för att kunna arbeta mer självständigt. En helt ovärderlig maskin. 

 

Nummer 1 av Rapport-Nytt med bland annat presentation av filmen Ghostrocket i Göteborg


 

Hemkommen och jätteskillnad på min tidigare skrivare


 

Så på plats för tjänstgöring


Så har även Dokumentären "Ghostrocket" haft premiär på Filmfestivalen i Göteborg. i början av mars kommer den till Stockholm och därefter om vi har tur på SVT 1 även den. Där har vi i alla fall huvudroller. Det handlar inte uteslutande om "Spökraketerna" som figurerade under tidigt 50-tal och det kommer fortfarande in en del rapporter. Upprinnelsen till dokumentären är det par som 1980 observerade en "spökraket" i Muddus nationalpark. Ett föremål som gled över sjön Nammajaure, svängde, landade stilla på sjön och sjönk till botten. Det går att läsa om det både i UFO-Aktuellt och på ufo.se.

TV-teamet Kerstin och Michael har följt UFO-Sverige under fem år, filmat, intervjuat och dokumenterat allt vi gjort. Varit med på kurser, styrelsemöten Riksstämmor och utredningar. Nu är materialet som sagt klart och det blev jättepopulärt i Göteborg. Dokumentären kanske även ska bli ett tävlingsbidrag i kommande filmfestivaler. Om det vet jag inget än. Framtiden får utvisa.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards