Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

Intensiv vår

Av Mats Nilsson - 8 maj 2014 20:46

Det har varit en intensiv vår.

Förutom jobbet med Rapport-Nytt så har jag gjort färdigt kompendiet till årets Riksstämma som kommer att hållas den 17 maj i Östersund. Det är både Verksamhetsberättelsen som ordföranden skriver, det är verksamhetsplan, ekonomin ja allt som en organisation håller på med under året skall redovisas. Sättas ihop och kopieras. 

 

På den andra fronten har det varit trädgårdsarbete, inomhusarbete i form av att äntligen fått upp hyllan där mina egyptiska statyetter och och modeller får plats. De har under en längre tid stått uppe på min elorgel som jag därför inte använt på ett helt år. Nu kanske man kan börja ta en ton då och då även fast jag inte kan spela så kan man kanske lära sig någon låt.

 

Hyllan äntligen uppe och de flesta av Egyptenprylarna på plats. 

 


 

Det skulle bli fönstertvätt också, vilket jag skulle leja bort till en firma. Då var det först magsjuka och då vill man inte ha hit någon som smittar oss. Sen har det bara regnat och dom vill inte komma då. Så nu kommer jag att göra det själv oavsett vilket väder det blir.

Allt är kaos, inga gardiner och allmänt rörigt. 

 

Röran är total i hela lägenheten. 

 


Irene har tillverkat ett antal vårrullar som vi fryst in till kommande delikata användning

samt bakat delikat matbröd åt oss. Jättegott till frukost.

 

 

 

Ett antal vårrullar klara att packitera samt matbröd. 

 

 

I morgon 9/5 så kommer två av mina flickor, Lina och äldsta barnbarnet Emma över helgen och då vill jag ha något så när fint.

 

Helgen efter den 17/5 är det Riksstämma i Östersund. Utställning ska köras upp, monteras under fredagen, sen en välförtjänt middag. På lördagen är det årsmöte och efter lunchen strömmar förhoppningsvis allmänheten dit till Campus Mittuniversitetet. Det pågår till klockan 18.00 sen ska allt rivas för hemfärd på söndagen.  

 

Så till sist en bild av påskhelgen med ett strålande väder och grillning i trädgården med våra vänner.

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards