Direktlänk till inlägg 1 april 2014

Hindersprövning, barnkalas och ufoplanering

Av Mats Nilsson - 1 april 2014 11:44

Nu är det klart Skickade in hindersprävning för Irene och mig förra veckan och efter tre dagar kom beskedet. Ni kan gifta oss när vi vill. 


  

Intyg från Skatteverket om hindersprövning.  

 

Den sista mars fyllde mitt barnbarn Emma 4 år och det föranledde oss att resa ner till Mjölby för att uppvakta henne. Det blev huset fullt och jag var även spänd att se hur det blev efter alla flyttkartonger och möbler huller om buller för två veckor sedan då vi lämnade Lina och Rickard efter flytten. Lina måste ha slitit ordentligt då Rickard jobbat hela dagarna. Lina hade och har pollenallergi, hon var förkyld samt ett skadat pekfinger, ändå har allt gått så snabbt. Stor beundran från pappa. 

 

Bland alla presenter fick Emma en dockvagn med tillhörande docka som kunde både skratta

och gråta. Snart hittar dom säkert på en docka som kan växa.

 

Som sagt Emma blev riktigt uppvaktad. Hela släkten samlades utom hennes pappa som ansåg andra saker viktigare. Det blev tårta och kakor sen på kvällen blev det taccos. Det gillades av alla. Tidigare på dagen tog vi en promenad ner till centrum och gallerian.

 

Emma med sin skrattande, gråtande och krypande docka

 

 

Då var dockvagnen monterad och klar att använda


 

På lördagskvällen åkte de flesta hem men Irene och jag stannade till söndagen där det blev frukost, sen ytterligare en promenad till MC Donalds för en lunchmeny. Promenad tillbaka sammanlagt 4 kilometer. På det kaffe och hemfärd. Vi var hemma klockan 21. Trötta men glada att vara hemma. Känslorna är alltid blandade när man kommer hem, dels skönt att vara hemma samtidigt saknar gemenskapen med ens barn och barnbarn.

 

Irene fick vara vikarierande häst åt Emma medan Linnea sköt på då det gick för sakta

 

 

Promenaden till Mc Donalds gjorde gott för ett par ömma knän, men roligt var det

 

 

Så en fantastisk fin bild, tycker jag själv, på Linnea som fyller 2 år den 16 juni. Tiden går. 

 

 

På hemvägen stannar vi alltid vid Djulö för bensträckare och kisspaus. Det finns en fin sluss

att titta på och en fors med ett gammalt turbinhus där Irene står och poserar 

 

På lördag blir det en ny resa, till Öckerö för styrelsemöte med UFO-Sverige, vi ska bland annat tala om Riksstämman som kommer att hållas i maj i Östersund. Ska bli roligt att återse den fina staden. Vi har inte varit där sedan den 3 maj 1986.

 

Hemma kommer "vårbruket" att starta, Irene och jag ska räfsa löv och städa på gården inför grillperioden som jag ser fram emot. På sommaren är jag nog en riktig grillfreak.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards