Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Mats Nilsson - 18 mars 2014 21:41

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här. Det har varit fullt upp med bestyr och jag har stadigt blivit bättre i bröstet efter viruset som satt sig som iglar och sugit muste ur mig totalt. Jag har gjort klart Rapport-Nytt nummer 2 och skickat manuset till Sundsvall. 

UFO-Sveriges kansli har haft snabbesök av Clas Svahn, vice ordförande som var på väg till Falun för att hålla föredrag, då han passerade Sala hämtade han upp lite post som kom till boxen som han skulle ha. Det blev tid till halvannan timmes småprat innan han styrde kosan mot Falun.

 

Clas Svahn hemma i Sala med en present från Gunnar, en tjeckisk Budweiser.  

 

Den 15 mars övergick min dotter Lina och hennes pojkvän från att vara Mantorpsbor till att bli Mjölbybor. Vi var fyra personer, min sambo Irene, syrran Anna-Nita, Gunnar och jag som satte oss i bilen på lördagsmorgon och for ner till Mjölby för att hjälpa till med flytten, dessutom behövde dom en chaffis som kunde köra lastbilen. Gunnar fick använda min bil. På lördagen visade det sig att det strulade då lastbilen var på körning till Stockholm, något vi inte hade väntat oss. Men vi körde lite småsaker och på söndagen fick vi hämta lastbilen i Mantorp, sen gick det i ett med diverse möbler som var kvar. Tobias Lindgren hade kört lite på fredagen redan så därför var det lite enklare. Men vi hade göra till 22-tiden på söndagskvällen innan vi kunde anta färden mot Sala.

 

Irene och jag med lastbilen innan vi började fylla bilen med heminredning.

 

 

Lina är förtjust i sitt nya kök och spritt nya spis. 


 

Anna-Nita och Irene var barnvakter medan vi åkte första omgången, under tiden fixade Irene filippinsk gryta åt oss, sen tog hon över bärandet då mina ben, axlar och övriga kropp slutade fungera, åtminstone kändes det så då. Gunnar var slut, Lina hade skurit sig i ett finger, Irene var slut och Rickard också. 

 

Gunnar granskar tapeten i vardagsrummet som vi alla gillade skarpt.

 

 

Anna-Nita, Lina och Emma fick en liten stund för sig själva.

 

 

Båda barnbarnen Linnea och Emma hade jätteroligt med Irene.

 

 

 

Det blev lite kvar då det var för mörkt att fortsätta i Mantorp utan lyse i lägenheten. Efter en snabbkaffe och kramkalas var vi så hemma i Sala klockan ett där John Blund snällt väntade vid sängkanten. Jag tror jag somnade innan jag fått huvudet på kudden. 

Sedan vi farit hade dom monterat Emmas säng och sin egen dubbelsäng så dom sov också skönt den natten.

Vaknade på måndagsmorgonen med fem centimeter snö ute. Därav de onda axlarna som gjorde mer än än vanligt.

Mantorp är en mycket hemtrevlig och kuperad stad. Därav en del av charmen. 

Lina och Rickards lägenhet var fantastiskt fin och välvårdad och trivsam. Lina sa "härifrån ska jag ALDRIG flytta". Det låter bra tycker jag. 

 

Precis utanför området i Lundby som stadsdelen heter finns ett jättefint utomhusbad.

 

 

Nu stundar snart ett styrelsemöte i UFO-Sverige igen, denna gång på Öckerö. Det blir hemtrakten där Anders Berglund, UFO-Sveriges ordförande bor, han bor på Hönö, helt nära. 

 

I maj blir det färd åt motsatt riktning då UFO-Sveriges Riksstämma kommer att hållas i Östersund. Mer om det senare. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards