Alla inlägg den 9 december 2013

Av Mats Nilsson - 9 december 2013 21:30

Den här hösten har varit hektisk med en massa uppdrag till höger och vänster och än är et inte slut. 

Det har varit stödträffar, styrelsekurser inom RSMH, det har varit möten inom stödgruppen på Landstinget och ett sådant möte i morgon också. Länsförhandlingar med förvaltningsrätten i samma ärende. Det har varit packning av UFO-Aktuellt nummer 3 och snart är det nummer 4 på tur. 

Den 3 december hade min Irene varit i Sverige ett år och det måste ju firas på något sätt. Vi var ut och åt mat den dagen, sen hade vi en liten fest här hemma med Irenes bästa kompis Anna-Belle och hennes pojkvän Arne från Norge. 

Fattar mig lite kort då natten faller på och i morgon bitti ska jag skicka Rapport-Nytt nummer 5 till alla läsare. Vi har bytt tryckeri då det är vettigt att hålla i pengarna och det tryckeri jag valt var klart bäst och vi blev alla nöjda med resultatet. Det är roligt när det är medvind.

 

Årets sista Rapport-Nytt ser dagens ljus.

 

 

Det ska stämplas både B-föreningsbrev samt porto betalt på samtliga kuvert, sen i med tidningar och adresslapp

Gunnar packar och jag stämplar tills vi har fullt upp med kuvert så det räcker.


 

Inom UFO-Sverige är det full fart, vår nye ordförande Anders Berglund har fullt upp förutom sitt ordinarie arbete. Vår vice ordförande Clas Svahn likaså med ufojobb dagtid och DN´s nattredaktion på nätterna. 

 

I år kommer vi att fira julen i Sala med hela familjen då alla fyra kommer upp den 21 december, dessvärre måste dom åka tillbaka på annandag jul då arbetet kallar för Rickard Andersson som är kock på restaurang Tre Kronor i Mantorp. Kommer att köra hem dom då dom troligen har en hel del bagage med sig i form av julklappar och två trötta barn. 

Jag har firat två jular i Linköping och et har varit mycket trevligt, i alla fall de senaste eftersom Lina hade en mycket aggressiv magsjuka 2011. Inte alls roligt. 

Nu hoppas vi på en hejdundrande jul i Sala istället med 8-10 personer kring julbordet. 


Då jag är ganska dålig på att baka bröd, bättre är det med mat. Jag orsakade en avbruten tand en gång då jag bakat kanelbullar. Därför anlitade jag min syster Anna-Nita som är mycket bättre på brödbak än vad jag någonsin blir. Det blev mycket lyckat.

 

Saffransbröd i parti och minut.  Det och pepparkakor får räcka. 

 

 

Irene under hennes ett år i Sala-fest som vi hade i all enkelhet den 7/12. 

 

 

Våra bästa kompisar Arne och Anna-Belle var bjudna dessutom Gunnar Karlsson. 

 

 

Gunnar och jag njöt av mat och dryck. 

 

 

Irene i skämtartagen då hon sade "Nu blir det inget mer här". 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards