Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Vårrullar chili och UFO-Aktuellt

Av Mats Nilsson - 22 november 2013 15:47

Ute råder en viss vinter men inomhus växer paprikor och chili som aldrig förr. Aldrig förr är ordets rätta mening för det har inte förekommit innan Irene trädde in i mitt liv. Det är en förändring till det bättre må jag säga. Även tillverkningen av vårrullar (lompia) har ökat med 100% här i huset. Vi kan starta en större tillverkning om någon är intresserad att köpa.

 

Chilifrukterna växer och frodas och blir till en god kryddning i maten.

 

 

Här är det vårrulletillverkning på G för kommande bruk. 

 

När vi ändå är inne på Filippinerna så vill jag tacka de som varit med och samlat in pengar, även mindre bidrag eller som det heter "många bäckar små". Det ger mycket och mottages tacksamt till förmån för de drabbade. Se min förra blogg av en promille av förödelsen. 

 

I tisdags den 19 november packade vi nummer 3 av UFO-Aktuellt, det har blivit lite försenat på grund av allt annat jobb som bedrivs inom organisationen. Bland annat har de som mest varit och är ansvariga för att tidningen görs och trycks har tillbringat en längre period i England för att samla in värdefullt material som per lastbil sedan fraktats till Norrköping och AFU. När vi är inne på AFU kan jag nämna att man där bytt namn från Arkivet För Ufoforskning, till det mer korrekta namnet på grund av det breda sortiment som nu finns. Numera heter det Archives For the Unexplaned. Fördelen är att det då fortfarande heter AFU. 

 

Irene och jag sorterar adresser i postnummer och lägger i postpåsar för vidare färd till alla läsare.

 

 

Håkan Ekstrand, ansvarig utgivare sedan starten av tidningen 1980 är den som sköter om postnummersorteringen.

 

Många tror att så fort det inte står en massa artiklar om ufofenomen och om UFO-Sverige så har vi inget att sysselsätta os med, men aj vad man bedrar sig. Det finns massor med olösta fall som bara ligger på AFU i väntan på att någon tar tag i och gör vidare undersökningar. Det finns mycket på arkivet som ska scannas, sorteras och katalogiseras på olika platser i de tio lokaler vi har till förfogande. Vår ordförande Anders Berglund och vice ordförande Clas Svahn har "häckarna" fulla med uppgifter. Så även här på UFO-Sveriges kansli är det stundtals fullt upp, viss information skall slussas över till andra arbetsfält inom UFO-Sverige. Clas har hand om utlandskontakterna och mycket hamnar på mitt bord som sen ska fördelas. Därav är det en del jag givetvis själv tar tag i som telefonsvar, svara på brev, göra Rapport-Nytt, förhandla om bra tryckkostnader med mera. Man märker att UFO-Sverige växt rejält sedan 1970 då man startade och än mer sedan splittringen 1980 då vi tog över den seriösa biten. Men det är en annan historia. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards