Alla inlägg den 12 november 2013

Av Mats Nilsson - 12 november 2013 15:53

Världen är upp och ner. Irene har tillbringat mycket tid vid datorn för att tala med sina anhöriga i Filippinerna. Det är katastrof utan motstycke. När en tyfon så stark och mäktig och sveper in från havet med 3-400 kilometer i timmen. Ödelägger hela staden Tacloban med nära 180 000 invånare. Minst 10 000 har omkommit och hur många fler vet man inte ännu. Vi har följt nyheterna och jag har pratat med Irenes äldsta dotter som intygar att dom mår förhållandevis bra men att dom är utan hem. Dom bor nordväst om Tacloban. I går (måndag) lyfte ett Herculesplan från Örebro med tonvis förnödenheter och i dag for en delegation från Röda Korset till Tacloban samt att det kommer ett hangarfartyg med helikoptrar och soldater som ska hjälpa till att rensa upp och söka efter skadade personer. Det är oerhörda krafter som sätts i rörelse.

Jag har haft kontakt med flera av Irenes anhöriga och alla är vid liv, tack och lov.

 

En bild från Facebook på en bråkdel av förödelsen, uppe till vänster en hel bro med massor av bilar har rasat.


Här hemma har jag försökt få tillstånd en fläkt till bilen. AC´n fungerar men inte fläkten. Har sökt efter en ny och hittade en utanför Västerås, där frågade man om det var bajonettfattning med en eller fler skruvar. Det har jag ingen aning om varpå det inte blev någon affär förr än jag får skruva bort den gamla och kolla då jag inte vill bränna 500:- på en fläkt jag sedan inte kan använda. När det gäller bilar har jag alla fingrar mitt i handen kan jag villigt erkänna.


När jag var i Ansta bara ett par kilometer från Västerås ringde Håkan Ekstrand och berättade att Rapport-Nytt var klar, kraftigt försenad bland annat på grund av mig som inte varit hemma under sensommaren och fixa det jobbet. Jag var i Mantorp en månad halva juli och halva augusti. Men nu är den alltså klar och vi har fått byta ut en del saker som har blivit för gammalt. Nu ska den packas och sen är det dags för UFO-Aktuellt att komma ut också. Vill gärna ha en lott om lottutgivning med de båda, men ibland funkar det inte.

 

Håkan Ekstrand vid tryckmaskinen som både trycker bladar och häftar.

 

 

Så här ser resultatet ut.

 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards