Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Mats Nilsson - 31 oktober 2013 23:37

När man arbetar med en tidning och är beroende av datorn varje dag, då är det värsta som kan hända att det blir datakrångel på något sätt. Det är andra gången jag har erfarit det nu. Första gången fick vi tömma hela datorn, passa på att ändra från Vista till Windows 7. Sen har det gått bra ända till i måndags då helsicket brakade löst ordentligt.

Som tur är så ligger jag före med årets sista tidning så jag hade egentligen inget att skriva mer än en ledare. 

 

Det startade med att jag skulle skriva nämnda ledare, då poppar det upp ett meddelande om att jag kunde uppgradera Skype till en senare bättre version. Vem skulle inte gå på det? Så jag tryckte på Ja. Direkt så började det blinka varningstext, sidor hoppade upp och till slut hann jag inte släcka ner dom för än nya kom upphoppandes. 

Jag blev kallsvettig och försökte med allt. Då visade det sig att facebook i alla fall är bra verktyg. Jag efterlyste lite hjälp hur jag skulle göra. JA se det tog inte lång stund för än min vän Andreas hörde av sig. Vi bestämde en tid han skulle komma och det var redan samma kväll. Så i onsdags morse kom han tillbaka med datorn, rensad och alla filer kvar. 

 

Förra gången hade jag också en fin hjälp av min äldsta flicka Tea som tillsammans med sin man Peter fixade allt i datorn. Man är turligt nog omgiven av mycket kunnigt folk och mitt ibland dom går en annan och kan ingenting om datorer....heller. 

 

Andreas är en bra kille som jag lärt känna genom att hans ex och jag jobbade i hop på äldreboendet Kaplanen. Sen träffades vi lite då och då antingen på stan eller hemma hos Andreas. 

Nu bar det sig inte sämre än att han har ett företag som även trycker saker och lovade trycka ett nummer av Rapport-Nytt, tidningen vi har i UFO-Sverige för våra medlemmar. Det är en spartansk svartvit tidning som riktar sig främst till de som är medlemmar. UFO-Aktuellt som trycks i fyrfärg är förutom till medlemmar avsedd för allmänheten att prenumerera på. 

 

En av de äldre tidningar vi gav ut 2011 och som var uppskattad. Hoppas det blir det i fortsättningen med .

 

I övrigt har veckorna ilat iväg som vanligt och man har ibland svårt att hinna med. Var en sväng i dag till Västerås med Irene och Gunnar, åt indiskt på Agra Taj, var på Biltema, Jula som tillsammans med Willys flyttat ett stenkast närmare motorvägen. Där inhandlade jag en cykelsadel och en kabel till motorvärmaren inför vintern. 

 

Tiden går fort som sagt och överallt säger folk "Om två månader är det jul". Om dom kunde tiga. Jag gillar inte det, visserligen blir det umgänge med mina barnbarn och barn, god mat och trevligt. MEn det är också ett kvitto på tidens snabba gång. 

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards