Alla inlägg den 16 september 2013

Av Mats Nilsson - 16 september 2013 09:13

Mina bloggläsare tröttnar väl snart på att titta på gamla inlägg. Men det har varit mycket annat i sommar som gått före att sitta vid datorn.

Sommaren ja, den har varit helt fantastisk likaså hösten. Vi kunde grilla kyckling så sent som förra veckan och det var så varmt i solen att det var nästan jobbigt och när jag säger det så vill det mycket till. Ni kan se på bilden när Irene kollar till grillen och måste ha solhatt för att skydda huvudet.

 


I övrigt har det varit jobb, då jag var nere i Mantorp och jobbat på Vifolkagården, ett demensboende som semestervikarie. Det var ett stimulerande arbete men vissa gånger mycket tragiskt. Vill ingte bli så dement att jag inte vet vad jag gör. Men vissa gånger och mestadels var det roligt, promenera i lilla Mantorp med gamla människor i solskenet. Anledningen att jag hamnade där var att min dotter Lina jobbar där och föreslog mig som vikarie då det var kris, det eftersom jag har fem års vana av både dementa och gamla människor från min tid på Kaplanen i Sala fram till min pension. Har nog aldrig haft bättre och tacksammare arbete.

Sommaren ja, under min månad i Mantorp var det mellan 25-30 grader och endast tre regndagar.


Hemma i Sala har det mest varit grillning, fiske som varit på tapeten. Vi har nog tillbringat 90 procent av dagarna utomhus.


Då jag kom hem så har jag färdigställt nummer 4 av Rapport-Nytt och inväntar färdiga tidningssidor till veckan för tryckning.


Det har varit sommarfest hos Carl-Anton i Nyköping och det har varit så sent som i lördags en filippinsk fest i Västerås då lilla Gabriel fyllde ett år. Han är son till Arne och Medi Limjoko och det bjöds på mycket god mat, efterrätt och kaffe och tårtor.

     


Jag ska försöka vara mer diciplinerad vad gäller uppdateringar av min blogg nu till hösten. Hoppas ni har fördrag med mina fel och brister.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards