Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Mats Nilsson - 23 oktober 2012 22:45

Lördagen den 20 oktober bar det åter igen av till Mantorp. Hälsa på Lina och barnbarnen. Det blev en trevlig kväll med mat lite handling och lördagsmys med en serie vetenskapsrogram där Morgan Freman var speaker. Mycket bra program där Freman lyfte fram programmet och gjorde det mycket intressant. Det var om mörk materia, liv i rymden samt sökandet efter tiden före Big Bang.

Emma när hon var på besök i Sala i somras. 


På söndag morgonen efter frukosten for Gunnar, Rickard och jag vidare upp till Norrköping där vi skulle ha årets sista styrelsemöte på AFU. Där tog vi upp lite om vad som kommer att förhandlas under fältundersökarkursen den 27-28 oktober. Vi tog även upp förslaget om att göra om AFU´s hemsida samt även ufo.se bör förnyas. Samtidigt bestämdes nästa styrelsemöte till den 12 januari 2013 i Ängelholm.

 

Johan Gustavsson, Håkan blomqvist och Jörgen Granlie på styrelsemötet i AFU´s kontorslokal.


 

Kassören Gunnar Karlsson har precis givit en positiv redogörelse av det ekonomiska läget i UFO-Sverige.


 

Håkan och Håkan Blomqvist & Ekstrand i samtal efter mötet.


 

Kaj Hahne och Johan Gustavsson hade också en del att dryfta efter mötet. I bakgrunden Tobias Lindgren

och Rickard Andersson.


Jag har också gjort en tillbakablick på arbetet som måste till för att få hit min flickvän Irene Perales från Filippinerna. Som alla vet var hon i Sverige från november till och med april. Vi hann med att vara sambos i tre månader under den tiden med förlovning mm. Då Irene åkte hem startade vi omedelbart ett arbete för att hon ska kunna komma tillbaka för att bo och verka i Sverige. En intensiv pappersexersis startade där papper efter papper skulle fyllas i, intervjuer med Irene i Manilla samt skriftliga intervjuer med mig. Ytterligare papper samt att det måste till telefonsamtal med både Migrationsverket i Västerås och Svenska konsulatet i Manilla, samtal via datorn med folk i Filippinerna samt filippinska medborgare boende här i Sverige och Sala som verkligen var till stor hjälp med vilka trådar jag skulle dra i. Det lyckades och i skrivande stund befinner sig Irene nu i Bangkok för en sista intervju samt fotografering, tagning av fingeravgtryck. Därefter åker hon tillbaka till Kananga för att vänta på alla ID-handlingar vilket kommer per post. Därefter kan Irene sätta sig på planet till Arlanda.

 

Jag har samlat alla papper som behövdes för att Irene skall kunna komma till Sverige.


 

En bild Irene skickade till mig för ett par veckor sedan, alltid i den jeansväst hon fick av min syster då hon bodde

här.

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards