Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Mats Nilsson - 11 oktober 2012 22:46

I dag har Gunnar och jag varit i Enköping och hälsat på Arnold Idebring som ligger på sjukhus. Han var i god vigör trots sina besvär och skojade en hel del. Det var trevligt att se honom och hoppas att  allt blir bra i slutändan. Som Arnold säger själv "Är man gammal så blir man ju inte bättre precis."

Vi pratade lite minnen, som när Arnold och Irene åkte med Ingrid och mig till Malmö för att vara med på Riksstämman april 2001. Vi har haft mycket roligt tillsammans både hemma i Enköping i UFO-stugena, vid tidningspackningar och möten, auktioner och andra evenemang.

Efteråt åkte vi vidare till Västerås och Biltema för att byta felaktiga bromsbelägg. Jag fick tillgodokvitto och köpte nu belägg till bakhjulen samt vindrutetorkare. Fick betala 14 kronor emellan. En bra affär.



 

Carl-Anton Mattsson fyller 66 år i dag. Ett stort GRATTIS så här i elfte timmen. Carl-Anton är en "gammal räv" i UFO-Sverige. Jag lärde känna Carl-Anton ordentligt 1978 då jag bodde hos honom några dygn under den vecka han med Nyköpings Tvärvetenskapliga UFO-förening anordnade UFO-78. Ett mycket lyckat evenemang. Sen dess har Carl-Anton tagit över bokförlaget Parthenon. Det senaste han gjort var dels medverkan i Norrlandsprojektet, samt ett par resor till England tillsammans med bland andra Clas Svahn för att frakta hem ufo-material till AFU. Carl-Anton är med i styrelsen och dessutom är han en kille som är mycket noggrann med allt han gör. En sann och trogen vän är han.

Varje sommar bjuder Carl-Anton till fest hemma i sin och hustrun Britt-Maries sommarstuga utanför Nyköping. Han

ordnar alltid spännande femkamp i form av en del grenar som ingen aldrig hört talas om tidigare.  Men roligt har vi.


Carl-Anton Mattsson och min dotter Lina spelar kort i mitt kök vid ett av hans besök i Sala. Vi gjorde en resa

sen stannade han över hos oss ett par dygn. Vi hade jättetrevligt, det har man alltid i Carl-Antons sällskap


Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards