Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Mycket i sommar lite blogg!

Av Mats Nilsson - 5 augusti 2012 09:50

Sommaren har väl inte varit så där vädermässigt lyckad, men inte desto mindre engagemang för det. Detta har gjort att bloggande blivit lidande mer än vanligt. Jag har föresatt mig att kunna uppdatera bloggen åtminstone en gång i veckan. Nu har hela sommaren gått åt till annat. Bland annat har Gunnar Karlsson fyllt år och blivit grattad. Gunnar och jag tog en tur en dag till Tidö slott med besök på leksaksmuseet som var mycket sevärt.

Vi har varit ett par vändor till Mantorp, AFU i Norrköping, Linköping med ytterligare ett besök i gamla Linköping. Dessutom har Lina, Emma och nästan nyfödda Linnea varit här i Sala några dagar. Emma stannade kvar hos pappa Anders. Då veckan var slut körde jag ner Emma till Mantorp och var där i tre dagar.

 

UFO-jobbet har i stort legat nere för min del men nu är det i full gång igen. Jag håller på med nummer 4 som jag planerar ska komma ut i månadsskiftet september-oktober, sen har vi nummer 5 kvar i november-december. UFO-Sverige har dock inte varit vilande. Massor av förberedelser sker inför det stora Norrlandsprojektet som närmar sig med stormsteg, vi har en kurs i slutet på året som också planeras för fullt. En Englandsresa för Clas Svan står också på agendan. Samt att två UFO-Aktuellt till ska ut innan året är slut.

 

Jag har också jobbat med en mycket detaljerad skriftlig intervju till migrationsverket med anledning av mitt partnerskap med Irene Perales som nu befinner sig i Kananga Filippinerna där hon genomgått en muntlig intervju i Manilla av samma karaktär som jag fick göra skriftligt här i Sverige. Åtta sidor att fylla i och det får inte vara några misstag eller fel för då blir det ytterligare dröjsmål.

 

Hoppas jag fått med allt här nu som sommaren har haft att bjuda på. Nu blir det en del vandring i skogar och mark då det lär finna uppsjö av kantareller och andra delikatesser. jag har plockat en halv korg med blek taggsvamp och fårtickor, väntar även på röksvamp, stensopp och blodriska. Trattkantarellerna börjar redan komma har jag sett, hittade massor men ännu för små att plocka. 

 

 

Gunnar poserar utanför  Tidö slott.

 

 

Vi hälsade på hemma i Fantomengrottan där han lät mig provsitta hans döskalletron, Inte alla förunnat.

 

 

Naturligtvis blev det lunch på vårt stamställe Mongolian BQ.

 

 

Emma besöker AFU i Norrköping, hon funderar starkt på att bli ordförande för världens största UFO-arkiv .

Hon sitter tryggt i Håkan Blomqvists knä tillsammans med  dockan Alieina.

 

 

En trevlig dag i Gamla Linköping samt Valla, man kan likna vid Vallby fritidsmuseum här uppe i Västerås.

 

 

Vi besökte även Rickards bror Mattias och Zandra i Linköping , här med Tilda i famnen medan jag håller lilla

Linnea.

 

 

Emma tillbaka hemma i Mantorp, nyklippt och fin. Hon var glad och sa hej när jag tog upp kameran.

 

 

Den 2 augusti var RSMH och besökte Visentparken i Avesta. Mäktiga djur och inte helt ofaliga. Visenten

var utrotningshotad ett tag och dom härstammar från järnåldern då dom fanns i Södra Sverige och upp mot

Kolmården skogarna.

 

 

En liten jämförelse där även jag kunde känna mig liten och nätt...för en gång skull. Vill påpeka att detta är en

bild. Många har dock trott att jag var jättemodig, dom får väl tro det då.

 

 

Till sist man förstås, här sitter Gunnar vid en American pizza bar i Avesta centrum.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards