Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

40-årsfest, förkyld och mycket ufojobb.

Av Mats Nilsson - 22 februari 2012 19:49

Den 18 februari firade vi Irene Perales 40-årasdag som egentligen fyller hon den 29 januari, men då passade det inte beroende på att hennes syster med familj var bortresta.

Hon blev ordentligt firad samt även vi att vi nyligen beslutat oss för att försöka leva ett liv tillsammans. Maten var jättegod med olika blandningar av både europeiskt och filippinskt. Jag som alltid vurmar för god mat fick verkligen mitt lystmäte. Ska väl inte ta upp för mycket av det eftersom jag alltid i efterhand får höra det av vissa personer. Det gör ju ingenting för jag står för vart enda ord jag skriver.

Det blev också mycket gott att dricka både till maten och efteråt.

Sen en födelsedagstårta som inte går av för hackor. Jag har ibland fått mig tillsänt bilder från Filippinerna där man visar vilka konstverk man kan göra av en tårta.

Efter blev det disko och dans för de som ville och kvällen avslutades som alltid på filippinskt vis med karaoke. Kul att lyssna på allas varianter att sjunga en låt, en av dom bättre som kom på tapeten var "I can´t stop loving you". Den som Ray Charles gjorde så popis. 

Vi somnade vid ettiden och var pigga uppe till frukosten vid 8-tiden.


Nu har det irriterande förkylningsviruset slagit till igen. Fattar inte vad som hänt, för var man förkyld några dagar sen var det över och det tog kanske ett par år innan jag blev förkyld igen. Men nu börjar det med ont i halsen, sen kommer hostan. Den sitter i mellan 3-6 veckor och uppträder helt oprovocerat. Jag tänker ...äntligen, så bara som ett stick i bröstet sen är det färdigt igen och en hel natts sömn förstörd.


På ufofronten är det mycket. Många samtal och det är tydligt att folk har hittat telefonen igen. Det ringer mellan 3-5 samtal per dag. Det är roligt och sen forumet är det roligt att jobba med. Nu väntar jag bara på UFO-Raden nr 1. som snart är på g från tryckeriet.


Från Irenes födelsedagskalas var det ingen som behövde går hungrig. Mycket delikat alltihop mycket tack vare

Josie och Ulf, Irenes syster och svåger.   


 

Irenes födelsedagstårta överlämnades av oss alla. Gjord av en av Irenes vänner. I bakgrunden Irenes svåger Ulf

och systern Josie längst till höger.


Vi blev också hyllade för vår förlovning och som brukligt var alla nyfikna på vad man var före "kuf". Alla önskade

oss lycka till. 

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Nilsson - 5 september 2019 14:13

Nu har det blivit så konstigt med uppladdning av bilder. Så jag anser att man förstör hela syftet med en bra och informativ blogg. Texten lyder endast att man inte får ladda upp upphovsskyddat material. På den här bloggen laddas endast bilder upp på ...

Av Mats Nilsson - 4 augusti 2019 13:42

Sommaren 2019  har hittills varit en riktigt bra sommar med ömsom sol och ömsom regn, lite lagom av varje. Våra insatser för att göra sommaren till en nöjsam sommar ar heller inte uteblivit. VI har varit hemma, grillat med vänner. Irene har haft seme...

Av Mats Nilsson - 25 juni 2019 08:18

Årets Midsommar blev en av dom bästa på många år. Dagen före regnade det och åskan mullrade. Det brukare ju vara så på Midsommarafton men vädergudarna tog fel på dag tack och lov. Det blev en klassisk svensk midsommar med sill färsk potatis gräslök o...

Av Mats Nilsson - 21 juni 2019 09:55

Tyvärr har det inte hunnits med att uppdatera bloggen, dels för att det varit problem med den, dels har tiden inte räckt till riktigt. Idag skriver vi Midsommarafton.  Den 8 juni hade vi en stor filippinsk fest hemma i trädgården med massor av mat,...

Av Mats Nilsson - 1 maj 2019 21:17

Påskhelgen blev en mycket trevlig tillställning. Irene och jag var bjudna till Västerås och Irenes syster och svåger på påskmiddag. Mycket trevligt och ni kan se bloggaren här med Irene på min högra sida och hennes syster Josefina på min vänstra sida...

Presentation


Välkommen till min blogg.

Gästbok

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards